Yaşadığımız çağda toplumsal evrimlerin ancak kendiliğinden yerel ortaya çıkışlarla (zuhur) olabileceğini iddia eden “Kaotik Farkındalık Simülasyon Kuramı” hakkında kısa açıklamalara yer veren bu denemede, edebiyat ve sinema dünyasındaki örneklerden hareketle kuramın odak aldığı gerçeklik bazında kaos, simülasyon ve karmaşıklık metaforları önerilerek postmodern estetik tanımı altında yapılan kaos metaforu eleştirilerine ve kurgulama yöntemlerine katkı sunulmuştur. Bu nedenle daha çok önceki yıllarda “kaos” temelli kullanımlar, postmodern eleştiriler ve kurgu teknikleri bakımından tartışmaları yapılmış olan Araba Sevdası, Kürk Mantolu Madonna gibi roman ve Mavi Kadife, Maç Sayısı gibi film örnekleri kuram ile sunulan tartışma bağlamında yeniden ele alınmıştır. Böylece önceki eleştiriler ve Kaotik Farkındalık Simülasyon Kuramı ile sunulan eleştirel perspektif arasındaki farklılık da anlatılmıştır. Ayrıca bu denemenin anlatmak istediklerine uygun olan Sessiz Ev, Sevgili Arsız Ölüm gibi roman ve yakın zamandaki Kıyıda, Çırak gibi film örnekleri de ele alınarak söz konusu eleştiri ve tartışmalara güncel katkılar yapılmıştır. Elinizdeki bu denemenin edebiyat ve sinema dünyasında yeni ufuklar açacağını umuyoruz.
Yaşadığımız çağda toplumsal evrimlerin ancak kendiliğinden yerel ortaya çıkışlarla (zuhur) olabileceğini iddia eden “Kaotik Farkındalık Simülasyon Kuramı” hakkında kısa açıklamalara yer veren bu denemede, edebiyat ve sinema dünyasındaki örneklerden hareketle kuramın odak aldığı gerçeklik bazında kaos, simülasyon ve karmaşıklık metaforları önerilerek postmodern estetik tanımı altında yapılan kaos metaforu eleştirilerine ve kurgulama yöntemlerine katkı sunulmuştur. Bu nedenle daha çok önceki yıllarda “kaos” temelli kullanımlar, postmodern eleştiriler ve kurgu teknikleri bakımından tartışmaları yapılmış olan Araba Sevdası, Kürk Mantolu Madonna gibi roman ve Mavi Kadife, Maç Sayısı gibi film örnekleri kuram ile sunulan tartışma bağlamında yeniden ele alınmıştır. Böylece önceki eleştiriler ve Kaotik Farkındalık Simülasyon Kuramı ile sunulan eleştirel perspektif arasındaki farklılık da anlatılmıştır. Ayrıca bu denemenin anlatmak istediklerine uygun olan Sessiz Ev, Sevgili Arsız Ölüm gibi roman ve yakın zamandaki Kıyıda, Çırak gibi film örnekleri de ele alınarak söz konusu eleştiri ve tartışmalara güncel katkılar yapılmıştır. Elinizdeki bu denemenin edebiyat ve sinema dünyasında yeni ufuklar açacağını umuyoruz.