Bu kitap,19. yüzyılın kanonik metinleri arasında yer alan İntibah, Sergüzeşt, Zehra, Araba Sevdası, Mai ve Siyah'ı hem yazarların hem psikanalistlerin hem edebiyat tarihçilerinin bakışlarında yeniden tartışmaya bir kapı aralamayı amaçlıyor… Bunun için metinlerin günümüz yazarları tarafından yeniden, fakat bu kez hikâye formunda yazılmalarının, yazma/yorumlama ve okuma pratikleri üzerine imkânlar geliştirmek için iyi olabileceğini düşündük.
Melisa Kesmez ve Niyazi Zorlu Namık Kemal'in İntibah'ını, Ayşegül Devecioğlu ve Murat Uyurkulak Samipaşazade Sezai'nin Sergüzeşt'ini, Mine Söğüt ve Hüseyin Kıran Nabizade Nazım'ın Zehra'sını, Şebnem İşigüzel ve Engin Türkgeldi Recaizade Mahmut Ekrem'in Araba Sevdası'nı, Cihan Aktaş ve Kaya Tanış Halit Ziya Uşaklıgil'in Mai ve Siyah'ını yeniden yazdılar.
Kitabın sonundaki değerlendirme kısmında Aslı Erkan, Behice Boran, Bengi Düşgör, İrem Erdem Atak 19. yüzyılın bu kanonik metinlerini anne ve baba imgelemi, kadınlık ve dönüşüm açısından ele alıyor.
Bu kitap,19. yüzyılın kanonik metinleri arasında yer alan İntibah, Sergüzeşt, Zehra, Araba Sevdası, Mai ve Siyah'ı hem yazarların hem psikanalistlerin hem edebiyat tarihçilerinin bakışlarında yeniden tartışmaya bir kapı aralamayı amaçlıyor… Bunun için metinlerin günümüz yazarları tarafından yeniden, fakat bu kez hikâye formunda yazılmalarının, yazma/yorumlama ve okuma pratikleri üzerine imkânlar geliştirmek için iyi olabileceğini düşündük.
Melisa Kesmez ve Niyazi Zorlu Namık Kemal'in İntibah'ını, Ayşegül Devecioğlu ve Murat Uyurkulak Samipaşazade Sezai'nin Sergüzeşt'ini, Mine Söğüt ve Hüseyin Kıran Nabizade Nazım'ın Zehra'sını, Şebnem İşigüzel ve Engin Türkgeldi Recaizade Mahmut Ekrem'in Araba Sevdası'nı, Cihan Aktaş ve Kaya Tanış Halit Ziya Uşaklıgil'in Mai ve Siyah'ını yeniden yazdılar.
Kitabın sonundaki değerlendirme kısmında Aslı Erkan, Behice Boran, Bengi Düşgör, İrem Erdem Atak 19. yüzyılın bu kanonik metinlerini anne ve baba imgelemi, kadınlık ve dönüşüm açısından ele alıyor.