Ehl-i Hak Baba Tahir Uryan Zerdüşt Araştırma-İnceleme

Stok Kodu:
3990000027523
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
232
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2010-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%15 indirimli
14,81
12,59
3990000027523
394352
Ehl-i Hak Baba Tahir Uryan Zerdüşt
Ehl-i Hak Baba Tahir Uryan Zerdüşt Araştırma-İnceleme
12.59

Anadolu ve İslam kültürü, tarih irfan ve tasavvuf konularında eserler vermekte, insanları Birlik ve Sevgi 'ye davet etmekte, nakıştaki renk ve sesler ile desenleri incelemektedir. Toplumun isteği, sevgi eşitlik ve birlik ile dirliktir. Çeşit zenginliktir.

Baba Tahir Uryan'ın gönül kuşu ötmektedir. Aşkın lisanı olmaz. Çünkü aşk, her dilden konuşur. Tasavvuf kuyusuna düşen Uryan; el-ele, el-Hakka deyip inlemekte, yardım istemekte, davet etmektedir. Böylece her dilden, her telden aşka gelip, Ehl-i Hak ve Enel Hak demektedir. Bu görüş ve inanış Anadolu kültüründe de hala yaşamaktadır.

Hak nefes nerden gelirse, orası haktır. Baba Tahir'in kumaşında; çözgü dert, örgü sevgi, nakış ise ilahi-insanidir. Aşk deminde, yar ile sınır olmaz, yaşanan sevgidir. Aşk gerçek ve mecaz anlamındadır.

Baba Tahir inlemektedir: "Derdim ve dermanım dost. Ruhumun hasretidir dost. Umudum, kıvancım dost. Yavaş git kervancı, kalan var, gelen var. Soğuk tandırdan alev çıkmaz. Yedi ceddin hesabını sorarım felekten. Birisinde yüz nimet, diğerinde kanlı ekmek. Anka kuşuyum ben, gölgemin düştüğü baş sultan, taş ise taht olur insana."

Baba Tahir; en ararsan insanda vardır, gönüldür hakkın kabesi demekte ve Mevlana'ya Hacı Bektaş-i Veli'ye, Ahi Evren'e, Yunus Emre'ye, Molla Ahmet-i Cezri'ye ve diğer Batıni ululara öncü ve rehber olmaktadır.

Anadolu ve İslam kültürü, tarih irfan ve tasavvuf konularında eserler vermekte, insanları Birlik ve Sevgi 'ye davet etmekte, nakıştaki renk ve sesler ile desenleri incelemektedir. Toplumun isteği, sevgi eşitlik ve birlik ile dirliktir. Çeşit zenginliktir.

Baba Tahir Uryan'ın gönül kuşu ötmektedir. Aşkın lisanı olmaz. Çünkü aşk, her dilden konuşur. Tasavvuf kuyusuna düşen Uryan; el-ele, el-Hakka deyip inlemekte, yardım istemekte, davet etmektedir. Böylece her dilden, her telden aşka gelip, Ehl-i Hak ve Enel Hak demektedir. Bu görüş ve inanış Anadolu kültüründe de hala yaşamaktadır.

Hak nefes nerden gelirse, orası haktır. Baba Tahir'in kumaşında; çözgü dert, örgü sevgi, nakış ise ilahi-insanidir. Aşk deminde, yar ile sınır olmaz, yaşanan sevgidir. Aşk gerçek ve mecaz anlamındadır.

Baba Tahir inlemektedir: "Derdim ve dermanım dost. Ruhumun hasretidir dost. Umudum, kıvancım dost. Yavaş git kervancı, kalan var, gelen var. Soğuk tandırdan alev çıkmaz. Yedi ceddin hesabını sorarım felekten. Birisinde yüz nimet, diğerinde kanlı ekmek. Anka kuşuyum ben, gölgemin düştüğü baş sultan, taş ise taht olur insana."

Baba Tahir; en ararsan insanda vardır, gönüldür hakkın kabesi demekte ve Mevlana'ya Hacı Bektaş-i Veli'ye, Ahi Evren'e, Yunus Emre'ye, Molla Ahmet-i Cezri'ye ve diğer Batıni ululara öncü ve rehber olmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat