Tercüme edilen İmam Şafii rahimehullah'ın Müsnedi, kendisinin te'lif ettiği kitaplarda kendi isnadlarıyla rivayet ettiği hadisler ile bunun haricinde isnadlı olarak rivayet ettiği hadislerin Rebi b. Süleyman el-Muradi tarafından derlenmesiyle meydana getirilmiştir. Bab başlıklarında ve hadis numaralarında İmam Muhammed Abid es-Sindi'nin tertip ettiği nüshayı esas aldık. Parantezler arasında İmam eş-Şafii'nin Müsned'ine; Ahmed b. Yusufed-Dekkak tarafından yapılan tahkikteki numaraları ekledik. Şafii'nin Sunen'indeki numaraları ise dipnotlarda verdik.
Hadislerin sıhhatine veya zayıflığına dair hükümlerini ve tahricini genelde Ebu Umeyr Mecdi el-Eseri'nin tahkikinden ve ed-Dekkak'ın tahricinden istifade ederek hazırladık. Es-Sindi'nin tertibi olan nüshanın baskılarında kitap; İbadetler kısmı ve Muamelat kısmı olarak ikiye taksim edilmiş ve her kısımda numaralandırma yeniden başlatılmıştır. Bu sebeple kitabın orjinalindeki numaralandırmayı aynen takip ettik. Ancak kitabın sonunda es-Sindi'nin tertibinde geçmeyip de Müsned baskılarında yer alan ziyade rivayetleri, "Ziyadeler" başlığı altında kitabın sonuna, numara sırasını takip ederek ekledik. Bunun dışında, Müsned baskılarında farklı numaralarla mükerrer olarak gelen rivayetleri numara vermeksizin, ilgili bölümlere aldık ve Müsned neşrindeki numarasını parantez içinde belirttik.
Tercüme edilen İmam Şafii rahimehullah'ın Müsnedi, kendisinin te'lif ettiği kitaplarda kendi isnadlarıyla rivayet ettiği hadisler ile bunun haricinde isnadlı olarak rivayet ettiği hadislerin Rebi b. Süleyman el-Muradi tarafından derlenmesiyle meydana getirilmiştir. Bab başlıklarında ve hadis numaralarında İmam Muhammed Abid es-Sindi'nin tertip ettiği nüshayı esas aldık. Parantezler arasında İmam eş-Şafii'nin Müsned'ine; Ahmed b. Yusufed-Dekkak tarafından yapılan tahkikteki numaraları ekledik. Şafii'nin Sunen'indeki numaraları ise dipnotlarda verdik.
Hadislerin sıhhatine veya zayıflığına dair hükümlerini ve tahricini genelde Ebu Umeyr Mecdi el-Eseri'nin tahkikinden ve ed-Dekkak'ın tahricinden istifade ederek hazırladık. Es-Sindi'nin tertibi olan nüshanın baskılarında kitap; İbadetler kısmı ve Muamelat kısmı olarak ikiye taksim edilmiş ve her kısımda numaralandırma yeniden başlatılmıştır. Bu sebeple kitabın orjinalindeki numaralandırmayı aynen takip ettik. Ancak kitabın sonunda es-Sindi'nin tertibinde geçmeyip de Müsned baskılarında yer alan ziyade rivayetleri, "Ziyadeler" başlığı altında kitabın sonuna, numara sırasını takip ederek ekledik. Bunun dışında, Müsned baskılarında farklı numaralarla mükerrer olarak gelen rivayetleri numara vermeksizin, ilgili bölümlere aldık ve Müsned neşrindeki numarasını parantez içinde belirttik.