Bu kitap, dünya tarihinin basılmış ilk kitabının Türkçe çevirisidir. İngilizce'de “Diamond Sūtra”,Türkçe'de de “Elmas Sūtra” şeklinde söylenen eserin Sanskrit orijinal adı “VacraççhedikaPracnāpāramitā Sūtra” dır. Üzerindeki basım tarihi 868 yılını vermektedir ve bu ilk baskı eserinÇin diline yapılmış çevirisidir. Muhtemelen Uygur Türklerinin de bildiği Elmas Sūtra, Çin,Japonya, Tibet, Kore gibi ülkelerde çok iyi bilinir ve oralarda bu esere büyük değer atfedilir.
Mahāyāna Buddhizmi'nin zekȃ aşkınlığı (Pracnāpāramitā) metinlerinden biridir. TıpkıUpanishadlar'da anlatıldığı gibi ad ve biçimin (Nāma-Rūpa) yanlışlığı, “ikilik” kavramınınyetersizliği ve boşluğun (Şūnyatā) yüceltilmesi konularını anlatır. Tüm eski Hint düşüncelerindeince bir çizgi halinde ilerleyip günümüze kadar ulaşmış olan ve Yogasūtra'da da okuduğumuz“duyuların hâkimiyet altına alınması ve zihnin eğitilmesi ile acılardan kaçınmak” gibi konular hepBuddha felsefesi ile ortaktır.
Bizlere düşen, o ince çizgide ilerleyen felsefeleri okumak, altlarını çizmek, öğrenmek ve kavramakolmalıdır.
Bu kitap, dünya tarihinin basılmış ilk kitabının Türkçe çevirisidir. İngilizce'de “Diamond Sūtra”,Türkçe'de de “Elmas Sūtra” şeklinde söylenen eserin Sanskrit orijinal adı “VacraççhedikaPracnāpāramitā Sūtra” dır. Üzerindeki basım tarihi 868 yılını vermektedir ve bu ilk baskı eserinÇin diline yapılmış çevirisidir. Muhtemelen Uygur Türklerinin de bildiği Elmas Sūtra, Çin,Japonya, Tibet, Kore gibi ülkelerde çok iyi bilinir ve oralarda bu esere büyük değer atfedilir.
Mahāyāna Buddhizmi'nin zekȃ aşkınlığı (Pracnāpāramitā) metinlerinden biridir. TıpkıUpanishadlar'da anlatıldığı gibi ad ve biçimin (Nāma-Rūpa) yanlışlığı, “ikilik” kavramınınyetersizliği ve boşluğun (Şūnyatā) yüceltilmesi konularını anlatır. Tüm eski Hint düşüncelerindeince bir çizgi halinde ilerleyip günümüze kadar ulaşmış olan ve Yogasūtra'da da okuduğumuz“duyuların hâkimiyet altına alınması ve zihnin eğitilmesi ile acılardan kaçınmak” gibi konular hepBuddha felsefesi ile ortaktır.
Bizlere düşen, o ince çizgide ilerleyen felsefeleri okumak, altlarını çizmek, öğrenmek ve kavramakolmalıdır.