Emali Tercümesi (Kelam İlmi)Allame Siracüddin Ebü'l-Hasan Ali bin Osman (r.a.) hzKelâm, konuşmaktır.Akâid, inanç demektir.İlk asırlarda inanç konuları üzerinde çok konuşulduğu için bu ilme kelâm ilmi denildi.Kelâm ve akâid konularında bir çok mezhep vardır. Yetmiş üç fırka bulunmaktadır. Bu yetmiş üç mezhebin arasında sağlam ve sahih olan sadece "Ehl-i sünnet ve'l-cemaat" mezhebidir. Eh-i Sünnet ve'l-Cemaat, Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin sünnetine ve ashabının (r.a) yoluna bağlı olan ve onların izlediği dini yol ve metodu benimseyenlerdir. Kitap ve Sünnet üzerinde ittifak etmiş, ihtilâf ve tefrikadan sakınmış, dinde münakaşaya sebep olan hususlarda aklı değil. Kitap ve Sünneti kaynak alan, nasları esas kabul eden topluluk. Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin sünnetine tâbi olanlara ehl-i sünnet; onun sahabelerini âdil kabul ederek onların din hususundaki metodunu takip edenlere de ehl-i cemaat ikisine birlikte "ehl-i sünnet ve'l-cemaat" denilmiştir.
Emali Tercümesi (Kelam İlmi)Allame Siracüddin Ebü'l-Hasan Ali bin Osman (r.a.) hzKelâm, konuşmaktır.Akâid, inanç demektir.İlk asırlarda inanç konuları üzerinde çok konuşulduğu için bu ilme kelâm ilmi denildi.Kelâm ve akâid konularında bir çok mezhep vardır. Yetmiş üç fırka bulunmaktadır. Bu yetmiş üç mezhebin arasında sağlam ve sahih olan sadece "Ehl-i sünnet ve'l-cemaat" mezhebidir. Eh-i Sünnet ve'l-Cemaat, Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin sünnetine ve ashabının (r.a) yoluna bağlı olan ve onların izlediği dini yol ve metodu benimseyenlerdir. Kitap ve Sünnet üzerinde ittifak etmiş, ihtilâf ve tefrikadan sakınmış, dinde münakaşaya sebep olan hususlarda aklı değil. Kitap ve Sünneti kaynak alan, nasları esas kabul eden topluluk. Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin sünnetine tâbi olanlara ehl-i sünnet; onun sahabelerini âdil kabul ederek onların din hususundaki metodunu takip edenlere de ehl-i cemaat ikisine birlikte "ehl-i sünnet ve'l-cemaat" denilmiştir.