İster dinî, ister siyasî olsun entegrizm, yalnızlığın cesaretlendirdiği bir hak gaspından ve gayesiz bir dünyanın anlamsızlığından doğmuştur her zaman. Yarınları olmayan ümitsiz insanlar, bir yandan hayata artık ne bir mânâ ne de bir kararlılık veremez olan sözde "değerler"i reddeden "nihilizmlerin" kurbanı olurken, diğer yandan da bir tanrının, ama herhangi bir tanrının hükümranlığını vaadeden yalancı mesihlerin kurtarıcılığının kurbanı da olmaktadırlar. Entegrizmlerin gerçek olmayan cevaplarından, insanların gerçek soruları bilmelerini sağlayarak, kurtulabiliriz. Öncelikle, herkese kendinde bulunan zenginlikleri dolu dolu göstermek imkânlarını verecek siyasî, iktisadî ve sosyal bir düzenle ilgili soru. Yine aynı şekilde, böyle bir düzenin üzerine bina edildiği ve dünyaya dinî açıdan görüşün ana kalıpları olan postulatlarla ilgili soru. Pozitivizmin, birbirinden tecrit ettiği nesneler ve kişilerden oluşan parçalanmış bir dünyadan, her varlığın ancak diğerleriyle olan ilişkisi ile var olduğunu ve böylece bir mânâ kazandığı bu dünyanın yaşanmış vahdaniyet şuurunu yeniden diriltmek sorusu Roger Garaudy 1913 - Marsilya'da doğdu. Fransız Üniversitesi öğretim üyesi, siyaset adamı ve düşünür. 1945'de Komünist Parti'ye üye oldu. 1945-1951, 1956-1958 yılları arasında Meclis'te, 1959-1962 yılları arasında da Senato'da bulundu. 1956'da Komünist Parti siyasî büro şefi oldu."Marksist Araştırmalar ve İncelemeler Merkezi" Müdürlüğü yaptı. Daha sonra fikrî anlaşmazlıklar nedeniyle partiyle arası açıldı. 1970 yılında Partiden çıkarıldı. 11 yıl sonra, 1981 yılında müslüman olduğunu açıkladı. Türkçe'ye Jean Paul Sartre ve Marksizm (1964), İslâmiyet ve Sosyalizm (1966), Sosyalizm ve Ahlâk (1965), Karl Marks'ın Fikir Dünyası, Sosyalizmin Büyük Dönemeci (1970), İslâm'ın Vaadettikleri (1983), Siyonizm Dosyası (1983), Yaşayanlara Çağrı (1986), Yirminci Yüzyıl Biyografisi (1989), İslâm ve İnsanlığın Geleceği (1990), İsrail Mitler ve Terör vb. gibi eserleri türkçeye çevrilmiştir.
İster dinî, ister siyasî olsun entegrizm, yalnızlığın cesaretlendirdiği bir hak gaspından ve gayesiz bir dünyanın anlamsızlığından doğmuştur her zaman. Yarınları olmayan ümitsiz insanlar, bir yandan hayata artık ne bir mânâ ne de bir kararlılık veremez olan sözde "değerler"i reddeden "nihilizmlerin" kurbanı olurken, diğer yandan da bir tanrının, ama herhangi bir tanrının hükümranlığını vaadeden yalancı mesihlerin kurtarıcılığının kurbanı da olmaktadırlar. Entegrizmlerin gerçek olmayan cevaplarından, insanların gerçek soruları bilmelerini sağlayarak, kurtulabiliriz. Öncelikle, herkese kendinde bulunan zenginlikleri dolu dolu göstermek imkânlarını verecek siyasî, iktisadî ve sosyal bir düzenle ilgili soru. Yine aynı şekilde, böyle bir düzenin üzerine bina edildiği ve dünyaya dinî açıdan görüşün ana kalıpları olan postulatlarla ilgili soru. Pozitivizmin, birbirinden tecrit ettiği nesneler ve kişilerden oluşan parçalanmış bir dünyadan, her varlığın ancak diğerleriyle olan ilişkisi ile var olduğunu ve böylece bir mânâ kazandığı bu dünyanın yaşanmış vahdaniyet şuurunu yeniden diriltmek sorusu Roger Garaudy 1913 - Marsilya'da doğdu. Fransız Üniversitesi öğretim üyesi, siyaset adamı ve düşünür. 1945'de Komünist Parti'ye üye oldu. 1945-1951, 1956-1958 yılları arasında Meclis'te, 1959-1962 yılları arasında da Senato'da bulundu. 1956'da Komünist Parti siyasî büro şefi oldu."Marksist Araştırmalar ve İncelemeler Merkezi" Müdürlüğü yaptı. Daha sonra fikrî anlaşmazlıklar nedeniyle partiyle arası açıldı. 1970 yılında Partiden çıkarıldı. 11 yıl sonra, 1981 yılında müslüman olduğunu açıkladı. Türkçe'ye Jean Paul Sartre ve Marksizm (1964), İslâmiyet ve Sosyalizm (1966), Sosyalizm ve Ahlâk (1965), Karl Marks'ın Fikir Dünyası, Sosyalizmin Büyük Dönemeci (1970), İslâm'ın Vaadettikleri (1983), Siyonizm Dosyası (1983), Yaşayanlara Çağrı (1986), Yirminci Yüzyıl Biyografisi (1989), İslâm ve İnsanlığın Geleceği (1990), İsrail Mitler ve Terör vb. gibi eserleri türkçeye çevrilmiştir.