Eşeğin Gölgesi', Taner'in epik tiyatronun temel yaklaşımını geleneksel tiyatromuzun çeşitli öğeleriyle en başarılı biçimde kaynaştırdığı oyunlarından biridir. Oyunda sağduyuyu dile getiren 'Anlatıcı (Ozan)' aynı zamanda oyunun itilip kakılan kişisidir. Mestan ve Şaban'da, ortaoyunun 'ibiş'iyle sömürülen bilgisiz halk özdeşleştirilir. Abid'le Şaban, Zahid'le Mestan oyunun başında Pişekar ve Kavuklu ikilileri oluştururlar. Eski ortaoyununun 'Curcuna'sından, Hacivat'ın 'Perde Gazeli'ndeki 'ibret' sunma biçimine dek geleneksel tiyatromuzun birçok öğesi 'epik' tiyatro anlayışı içinde doğallıkla yer alan yöntemlermişcesine işlevsel bir biçimde değerlendirilir. 'Eşeğin Gölgesi', Taner'in düzen eleştirisini toplumsal - ekonomik - politik dizgenin içerdiği tüm boyutlarda yoğunlaştırdığı, kullanılan tüm öğelerin, oyunun 'uyarma' işlevini desteklediği bir oyundur; politik tiyatronun ülkemizde yazılmış en çarpıcı örneklerinden birini oluşturur.
Eşeğin Gölgesi', Taner'in epik tiyatronun temel yaklaşımını geleneksel tiyatromuzun çeşitli öğeleriyle en başarılı biçimde kaynaştırdığı oyunlarından biridir. Oyunda sağduyuyu dile getiren 'Anlatıcı (Ozan)' aynı zamanda oyunun itilip kakılan kişisidir. Mestan ve Şaban'da, ortaoyunun 'ibiş'iyle sömürülen bilgisiz halk özdeşleştirilir. Abid'le Şaban, Zahid'le Mestan oyunun başında Pişekar ve Kavuklu ikilileri oluştururlar. Eski ortaoyununun 'Curcuna'sından, Hacivat'ın 'Perde Gazeli'ndeki 'ibret' sunma biçimine dek geleneksel tiyatromuzun birçok öğesi 'epik' tiyatro anlayışı içinde doğallıkla yer alan yöntemlermişcesine işlevsel bir biçimde değerlendirilir. 'Eşeğin Gölgesi', Taner'in düzen eleştirisini toplumsal - ekonomik - politik dizgenin içerdiği tüm boyutlarda yoğunlaştırdığı, kullanılan tüm öğelerin, oyunun 'uyarma' işlevini desteklediği bir oyundur; politik tiyatronun ülkemizde yazılmış en çarpıcı örneklerinden birini oluşturur.