Lukacs'ın, "Estetik" adlı yapıtının üçüncü cildi, genel planda estetiğin genel bir kategorisi olarak katharsis'e ayrılmıştır. Burada önce, kendi için varlık niteliğiyle sanat yapıtı (sanat yapıtının biriciklik niteliği, öyle-oluş konumu vb.) irdelendikten sonra, estetik mimesis'in uç sorunları ele alınmaktadır. Bu sorunlar müzik ve hoşa giden'in sorunlar çevresi olmak üzere iki bölümde incelenmektedir. Müzik, tarihsel gelişme süreci içersinde yansıtılırken, bu sanat dalında gerçekçilik konusu, ağırlık noktasını oluşturmaktadır. Hoşa giden'in sorunlar çevresi bölümünde ise alımlama, alımlamanın estetik bakımından önemi, salt "hoşa gitme" olgusu ile estetik düzey ve sanat yapıtı arasındaki bağıntılar irdelenmektedir. Bu bölüm, aynı zamanda dördüncü ve son cildin ilk bölümü olan doğadaki güzel kavramına geçiş niteliğindedir.
Lukacs'ın, "Estetik" adlı yapıtının üçüncü cildi, genel planda estetiğin genel bir kategorisi olarak katharsis'e ayrılmıştır. Burada önce, kendi için varlık niteliğiyle sanat yapıtı (sanat yapıtının biriciklik niteliği, öyle-oluş konumu vb.) irdelendikten sonra, estetik mimesis'in uç sorunları ele alınmaktadır. Bu sorunlar müzik ve hoşa giden'in sorunlar çevresi olmak üzere iki bölümde incelenmektedir. Müzik, tarihsel gelişme süreci içersinde yansıtılırken, bu sanat dalında gerçekçilik konusu, ağırlık noktasını oluşturmaktadır. Hoşa giden'in sorunlar çevresi bölümünde ise alımlama, alımlamanın estetik bakımından önemi, salt "hoşa gitme" olgusu ile estetik düzey ve sanat yapıtı arasındaki bağıntılar irdelenmektedir. Bu bölüm, aynı zamanda dördüncü ve son cildin ilk bölümü olan doğadaki güzel kavramına geçiş niteliğindedir.