“(...) Yıllardır yaşadığım Heybeliada'da uzun yürüyüşleryaparken, çürüyüp yıkılmaya terk edilmiş, harap, çoğuahşap evlerin önünden geçtiğimde, sesler duyar gibi olurumbazen. Yabani otların bürüdüğü, ağaçların geçit vermediğibahçelerden uğultular gelir. Rüzgârla hareketlenençalılıkların sesi, evlerin hikâyelerini anlatmaya, duyurmayauğraşıyordur sanki. Bahçenin kuytularında görünüpkaybolan gölge, neşeli bir şarkı mırıldanan esmer bir Rumkızıdır belki. Az ilerdeki fısıltının sahibi, Ada'nın göz bebeğibalıkçı delikanlı, imkânsız aşkın öteki yarısıdır. Ardından birçığlık yükselir, sesler birbirine karışır, uğultular artar, bir aşkdaha yarım kalır. Hangi dilde olduğu belirsiz bir ağıt bölergeceyi. (...)Evler, Aşklar, Göçler'deki öyküler, bu evlerin iç sesleriniduyulur kılıyor.”
Ayşe Sarısayın
Adalı Yayınları, Kiltablet ekibi yazarlarının Akillas Millas'ın“Heybeliada'nın Yitip Giden Evleri” çizimlerinden yolaçıkarak yazdıkları öyküleri okurla buluşturuyor...
“(...) Yıllardır yaşadığım Heybeliada'da uzun yürüyüşleryaparken, çürüyüp yıkılmaya terk edilmiş, harap, çoğuahşap evlerin önünden geçtiğimde, sesler duyar gibi olurumbazen. Yabani otların bürüdüğü, ağaçların geçit vermediğibahçelerden uğultular gelir. Rüzgârla hareketlenençalılıkların sesi, evlerin hikâyelerini anlatmaya, duyurmayauğraşıyordur sanki. Bahçenin kuytularında görünüpkaybolan gölge, neşeli bir şarkı mırıldanan esmer bir Rumkızıdır belki. Az ilerdeki fısıltının sahibi, Ada'nın göz bebeğibalıkçı delikanlı, imkânsız aşkın öteki yarısıdır. Ardından birçığlık yükselir, sesler birbirine karışır, uğultular artar, bir aşkdaha yarım kalır. Hangi dilde olduğu belirsiz bir ağıt bölergeceyi. (...)Evler, Aşklar, Göçler'deki öyküler, bu evlerin iç sesleriniduyulur kılıyor.”
Ayşe Sarısayın
Adalı Yayınları, Kiltablet ekibi yazarlarının Akillas Millas'ın“Heybeliada'nın Yitip Giden Evleri” çizimlerinden yolaçıkarak yazdıkları öyküleri okurla buluşturuyor...