"Niçin yaşamın kendisi de, zaman zaman üzüntü içinde farkına varılan daha sürekli ve daha derin bir uykudan başka bir şey olmasın? Duyumlarının nesnelerinin neler olduğunu düündüğümde, beni var eden bu düşüncede karşıtlıklarla karşılaşıyorum! Biri Ruh, diğeri Madde olan, birbirinden kesin bir çizgiyle ayrılmış, aynı zamanda birbirine karşıt bu iki öz, nasıl oluyor da etkide bulunabiliyor birbiri üstünde -kaldı ki, biri diğerinin düşüncesine sahip olsun?" Keskin ve derin bir metafizik öngörüyle aydınlanmış olarak, felsefenin görkemli bir çağında, akıl ve zekayı metafiziğin en üst basamaklarında tanımlamaya girişmiş sıradışı bir filozof Jean Lerond d'Alembert. Aynı zamanda, tıpkı matematik bilimler gibi, belagat, ahlak, bilim ve sanatlara da doğa bilimlerinin en tutarlı ilkeleri arasında yer açan ve tüm "felsefi öğeler" sistemini uygarlığın geleceğine sunmayı düşleyen eşsiz bir deha.
"Niçin yaşamın kendisi de, zaman zaman üzüntü içinde farkına varılan daha sürekli ve daha derin bir uykudan başka bir şey olmasın? Duyumlarının nesnelerinin neler olduğunu düündüğümde, beni var eden bu düşüncede karşıtlıklarla karşılaşıyorum! Biri Ruh, diğeri Madde olan, birbirinden kesin bir çizgiyle ayrılmış, aynı zamanda birbirine karşıt bu iki öz, nasıl oluyor da etkide bulunabiliyor birbiri üstünde -kaldı ki, biri diğerinin düşüncesine sahip olsun?" Keskin ve derin bir metafizik öngörüyle aydınlanmış olarak, felsefenin görkemli bir çağında, akıl ve zekayı metafiziğin en üst basamaklarında tanımlamaya girişmiş sıradışı bir filozof Jean Lerond d'Alembert. Aynı zamanda, tıpkı matematik bilimler gibi, belagat, ahlak, bilim ve sanatlara da doğa bilimlerinin en tutarlı ilkeleri arasında yer açan ve tüm "felsefi öğeler" sistemini uygarlığın geleceğine sunmayı düşleyen eşsiz bir deha.