Bu eser, 1925 - 1926 yılları arasında Mehmed Refik (Fenmen) tarafından 24 sayı olarak yayımlanan Fen Âlemi adlı Türkiye'nin ilk popüler bilim dergisinin öyküsünden hareketle mikro düzeyde eser ve müellifi hakkında bir tarihçilik çalışmasıdır. Daniel Boorstin'in "Grafik Devrimi" (Graphic Revolution) olarak adlandırdığı, söylemi güçlendirerek düşüncelerin değiştirilip şekillendirilmesinde önemli bir unsur haline gelmiş görsel materyal kullanımının, Fen Âlemi'ndeki düzeyini göstermek adına; tüm sayıların kapakları, basılan ilanlar ve çeşitli yazılarda kullanılmış tüm çizim ve fotoğraflara da yine derginin ihtiva ettiği çeşitli yazılarla birlikte bu çalışmada yer verilmiştir. Fakat aynı zamanda popüler bilim dergisi yayımcılığının Türkiye'deki bu ilk örneği üzerinden erken Cumhuriyet döneminin bilime, bilhassa popüler bilime bakışı ve halk nezdinde yayma çabası da irdelenmektedir.
Bu eser, 1925 - 1926 yılları arasında Mehmed Refik (Fenmen) tarafından 24 sayı olarak yayımlanan Fen Âlemi adlı Türkiye'nin ilk popüler bilim dergisinin öyküsünden hareketle mikro düzeyde eser ve müellifi hakkında bir tarihçilik çalışmasıdır. Daniel Boorstin'in "Grafik Devrimi" (Graphic Revolution) olarak adlandırdığı, söylemi güçlendirerek düşüncelerin değiştirilip şekillendirilmesinde önemli bir unsur haline gelmiş görsel materyal kullanımının, Fen Âlemi'ndeki düzeyini göstermek adına; tüm sayıların kapakları, basılan ilanlar ve çeşitli yazılarda kullanılmış tüm çizim ve fotoğraflara da yine derginin ihtiva ettiği çeşitli yazılarla birlikte bu çalışmada yer verilmiştir. Fakat aynı zamanda popüler bilim dergisi yayımcılığının Türkiye'deki bu ilk örneği üzerinden erken Cumhuriyet döneminin bilime, bilhassa popüler bilime bakışı ve halk nezdinde yayma çabası da irdelenmektedir.