Ulu mabet Ayasofya sadece tarihi kaynaklarda değil, edebî metinlerde ve özellikle konumuz olan Osmanlı şiirinde de pek çok şairin şiir malzemesi olarak işlenmiş, böylece tarihî ve manevi değerine edebî bir değer de katılmıştır. Bu eserde, yaklaşık dokuz yüz divan, iki yüzü aşkın mesnevi ve yüz elliye yakın mensur eser taranmış ve Osmanlı döneminde 46 farklı şairin Ayasofya temalı 68 adet manzumesi tespit edilmiş ve bu manzumeler incelenmeye çalışılmıştır. Eser “Giriş” ve üç ana bölümden oluşmaktadır.
Ulu mabet Ayasofya sadece tarihi kaynaklarda değil, edebî metinlerde ve özellikle konumuz olan Osmanlı şiirinde de pek çok şairin şiir malzemesi olarak işlenmiş, böylece tarihî ve manevi değerine edebî bir değer de katılmıştır. Bu eserde, yaklaşık dokuz yüz divan, iki yüzü aşkın mesnevi ve yüz elliye yakın mensur eser taranmış ve Osmanlı döneminde 46 farklı şairin Ayasofya temalı 68 adet manzumesi tespit edilmiş ve bu manzumeler incelenmeye çalışılmıştır. Eser “Giriş” ve üç ana bölümden oluşmaktadır.