“Film okumak/eleştirmek yahut birleştirerek söyleyecek olursak eleştirel film okuması; bir filmin içerik ve biçim açısından temelodaklarının keşfedilmesi, çözümlenmesi, yönetmenin yöneldiği ufuk ve bu ufkun doğurduğu biçem yani üslubu ile ilişkisininkurulması, böylece filmin neden değerli bir yapım olduğunun ya da olamadığının, 'film dili'nin merkeze alınarak ortaya konmasıdır.”
Bu kitap, sinema profesyonelleri kadar filmlerin anlam dünyasını derinlemesine kavramak isteyen tüm izleyiciler için bir bakış açısısunuyor. Film okumanın/eleştirmenin psikanaliz ve göstergebilim gibi belli başlı kuramsal yöntemlerle filmin içerik unsurlarınaanlam giydirmekten ibaret olmadığının, aslolanın film dilinin ürettiği anlam olduğunun altını çiziyor.
“Film okumak/eleştirmek yahut birleştirerek söyleyecek olursak eleştirel film okuması; bir filmin içerik ve biçim açısından temelodaklarının keşfedilmesi, çözümlenmesi, yönetmenin yöneldiği ufuk ve bu ufkun doğurduğu biçem yani üslubu ile ilişkisininkurulması, böylece filmin neden değerli bir yapım olduğunun ya da olamadığının, 'film dili'nin merkeze alınarak ortaya konmasıdır.”
Bu kitap, sinema profesyonelleri kadar filmlerin anlam dünyasını derinlemesine kavramak isteyen tüm izleyiciler için bir bakış açısısunuyor. Film okumanın/eleştirmenin psikanaliz ve göstergebilim gibi belli başlı kuramsal yöntemlerle filmin içerik unsurlarınaanlam giydirmekten ibaret olmadığının, aslolanın film dilinin ürettiği anlam olduğunun altını çiziyor.