İmam-ı Rabbani Hz. şu fikirdedir: Hepsi ondandır.. Yani: Hak'tan, Allah'tan..
Bunun tam zıddı olarak, Muhiddin-i Arabi ise şu fikri savunur: Hepsi odur. Yani: Hak, Allah sıfatları ve isimleri Ama Geylani Hz. o ne fikirdedir; ne de bu fikirde.. İkisi ortasında tam bir yapıcı mürşid durumundadır.
Der ki; Ancak sen mevhum benliğini yitirdiğin an onun tasarrufuna geçebilirsin.. Yani: Bilen aynı; bilmeyen gayrı... Arzettiğimiz bu üç zatın görüşü arasında muazzam fark vardır. Ancak netice olarak hepsi aynı yolda bırakır. Biride insanı kısırlaştırır...
Geylani Hz.'nin çizdiği yol ise tam hakka vardırır... Nasıl böyle olmasınki o yüce bir irşadcıdır. Bizi de irşad eder. Yeter ki kendimizi onun irşadına ehil görelim.. İşbu ehliyeti kazanmak istiyorsanız, işte yolu: Bu Şaheser..
İmam-ı Rabbani Hz. şu fikirdedir: Hepsi ondandır.. Yani: Hak'tan, Allah'tan..
Bunun tam zıddı olarak, Muhiddin-i Arabi ise şu fikri savunur: Hepsi odur. Yani: Hak, Allah sıfatları ve isimleri Ama Geylani Hz. o ne fikirdedir; ne de bu fikirde.. İkisi ortasında tam bir yapıcı mürşid durumundadır.
Der ki; Ancak sen mevhum benliğini yitirdiğin an onun tasarrufuna geçebilirsin.. Yani: Bilen aynı; bilmeyen gayrı... Arzettiğimiz bu üç zatın görüşü arasında muazzam fark vardır. Ancak netice olarak hepsi aynı yolda bırakır. Biride insanı kısırlaştırır...
Geylani Hz.'nin çizdiği yol ise tam hakka vardırır... Nasıl böyle olmasınki o yüce bir irşadcıdır. Bizi de irşad eder. Yeter ki kendimizi onun irşadına ehil görelim.. İşbu ehliyeti kazanmak istiyorsanız, işte yolu: Bu Şaheser..