Bu eserde, Hakas Türklerinin geleneksel Şamanlığı konu edinilmiştir. Zira yazar, 1980 öncesi yaşayan eski Şamanlarla görüşmüş ve onlardan dua metinleri derlemiştir. Onun için eserinde de “Geleneksel Hongoray Şamanlığı” başlığını kullanmıştır. Ayrıca yazarı, kitabın başlığında “Hongoray” kelimesini kullanmak suretiyle de gelenekselliğe vurgu yapmak istemiştir. Çünkü Hakaslar, geçmişte bu isimle bir devlet kurmuşlardır. Eser, yazarın Hakasya'da kırk yıl boyunca yaptığı alan araştırmaları neticesinde ortaya çıkmıştır; alan çalışmaları hakkında daha önceki yazılı eserlerle de desteklenmiştir. Böylece kitap “İrlik Han'ın Savaşçıları”, “Ebedî Ruhların Âlemi”, “Ritüelistik Eşyalar” ve “Şamanistik Kalmamalar” olmak üzere dört ana başlıkta kaleme alınmıştır. Bu çalışma, Hakas Türklerinin geleneksel Şamanlığını her yönüyle inceleyen bir eserdir.
Bu eserde, Hakas Türklerinin geleneksel Şamanlığı konu edinilmiştir. Zira yazar, 1980 öncesi yaşayan eski Şamanlarla görüşmüş ve onlardan dua metinleri derlemiştir. Onun için eserinde de “Geleneksel Hongoray Şamanlığı” başlığını kullanmıştır. Ayrıca yazarı, kitabın başlığında “Hongoray” kelimesini kullanmak suretiyle de gelenekselliğe vurgu yapmak istemiştir. Çünkü Hakaslar, geçmişte bu isimle bir devlet kurmuşlardır. Eser, yazarın Hakasya'da kırk yıl boyunca yaptığı alan araştırmaları neticesinde ortaya çıkmıştır; alan çalışmaları hakkında daha önceki yazılı eserlerle de desteklenmiştir. Böylece kitap “İrlik Han'ın Savaşçıları”, “Ebedî Ruhların Âlemi”, “Ritüelistik Eşyalar” ve “Şamanistik Kalmamalar” olmak üzere dört ana başlıkta kaleme alınmıştır. Bu çalışma, Hakas Türklerinin geleneksel Şamanlığını her yönüyle inceleyen bir eserdir.