Bana, özgürlüğün iki kanadını bırakıp gitti. Yüzümü güneşe döndüm. Ruhumu kuşatan ahtapotun kolları gevşemeye başladı. Yıllar sonra başlayan gecikmiş hayatımı geri almak, meğerse bir Altın Yağmurcun'un kanatlarında gizliymiş.
Gerdek Suskunu, yazar Zehra Aylin'in ilk öykü kitabı olmasına karşın oldukça cesur, samimi-sahici bir dille çıkıyor okurun karşısına. Öykülerinde toplumsal aklın ahlak ve eril söylemle baskıladığı cinsel, politik, sosyolojik olguları açık açık önümüze getirmesi ‘anımsatma ve yüzleşme' olanağı sağlıyor. Anlatılarında yer yer kullandığı ironi ise dilini daha da renklendiriyor.
Gerdek Suskunu, bildiğimiz-duyduğumuz, tanık olduğumuz şeyleri anlatıyor bize ve şaşırıyoruz bunlara. İyi bir yazarın görevi de okura şaşırma yetisini geri vermesi değil midir zaten?
Zehra Aylin, Son yıllarda özlemini duyduğumuz, meselesi olan, toplumsal-bireysel yaşamımızda gözardı edilen sahici-gerçek şeyleri amaç ediniyor.
-Aydın Şimşek
Bana, özgürlüğün iki kanadını bırakıp gitti. Yüzümü güneşe döndüm. Ruhumu kuşatan ahtapotun kolları gevşemeye başladı. Yıllar sonra başlayan gecikmiş hayatımı geri almak, meğerse bir Altın Yağmurcun'un kanatlarında gizliymiş.
Gerdek Suskunu, yazar Zehra Aylin'in ilk öykü kitabı olmasına karşın oldukça cesur, samimi-sahici bir dille çıkıyor okurun karşısına. Öykülerinde toplumsal aklın ahlak ve eril söylemle baskıladığı cinsel, politik, sosyolojik olguları açık açık önümüze getirmesi ‘anımsatma ve yüzleşme' olanağı sağlıyor. Anlatılarında yer yer kullandığı ironi ise dilini daha da renklendiriyor.
Gerdek Suskunu, bildiğimiz-duyduğumuz, tanık olduğumuz şeyleri anlatıyor bize ve şaşırıyoruz bunlara. İyi bir yazarın görevi de okura şaşırma yetisini geri vermesi değil midir zaten?
Zehra Aylin, Son yıllarda özlemini duyduğumuz, meselesi olan, toplumsal-bireysel yaşamımızda gözardı edilen sahici-gerçek şeyleri amaç ediniyor.
-Aydın Şimşek