Goldziher ve Hadis

Stok Kodu:
9786054495658
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
333
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2019-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%20 indirimli
80,00
64,00
9786054495658
505113
Goldziher ve Hadis
Goldziher ve Hadis
64.00

Oryantalizm tarihinde, Yahudi kökenli bir Macar olan Goldziher'in ayrı bir yeri vardır. Zira o, gerek Batı'da, gerekse Doğu'da görüşleriyle çok sayıda araştırmacı üzerinde tesirini göstermiştir. Özellikle hadis alanında yapılan çalışmalarda onun ileri sürdüğü tezlerin etkisi günümüze kadar devam etmiş ve bu etki Batı dünyasında oluşan paradigmanın şekillenmesine büyük oranda etkili olmuştur. Goldziher'i anlamadan, müsteşriklerin hadis ilmine yönelik ortaya koydukları çalışmaları tam olarak analiz etmek pek mümkün görünmemektedir.

Goldziher, önceleri Yahudilikte reform yapmak istemiş ve bu doğrultuda çalışmalar ortaya koyarak, daha çocuk denebilecek kadar küçük yaşlardan itibaren eserler yazmaya başlamıştır. Ancak burada görüşlerini uygulayabileceği özgür bir ortam bulamadığı için İslâm'a yönelmiştir. Zira ona göre İslâmiyet, Yahudiliğin gelişmiş bir üst versiyonudur ve bu din içindeki dinamizmi hala korumaktadır. Bu doğrultuda onun, İslâm dini ekseninde, Yahudiliği reforme etmek istediği şeklinde güçlü bir izlenim vardır.

Oryantalizm tarihinde, Yahudi kökenli bir Macar olan Goldziher'in ayrı bir yeri vardır. Zira o, gerek Batı'da, gerekse Doğu'da görüşleriyle çok sayıda araştırmacı üzerinde tesirini göstermiştir. Özellikle hadis alanında yapılan çalışmalarda onun ileri sürdüğü tezlerin etkisi günümüze kadar devam etmiş ve bu etki Batı dünyasında oluşan paradigmanın şekillenmesine büyük oranda etkili olmuştur. Goldziher'i anlamadan, müsteşriklerin hadis ilmine yönelik ortaya koydukları çalışmaları tam olarak analiz etmek pek mümkün görünmemektedir.

Goldziher, önceleri Yahudilikte reform yapmak istemiş ve bu doğrultuda çalışmalar ortaya koyarak, daha çocuk denebilecek kadar küçük yaşlardan itibaren eserler yazmaya başlamıştır. Ancak burada görüşlerini uygulayabileceği özgür bir ortam bulamadığı için İslâm'a yönelmiştir. Zira ona göre İslâmiyet, Yahudiliğin gelişmiş bir üst versiyonudur ve bu din içindeki dinamizmi hala korumaktadır. Bu doğrultuda onun, İslâm dini ekseninde, Yahudiliği reforme etmek istediği şeklinde güçlü bir izlenim vardır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat