Bu kitapta derlenmiş olan eserler genel olarak Gomdas'ın Berlin'de öğretim gördüğü 1896-1899 yıllarında oluşturulmuştur. Bu kitapla, Gomdas'ın Ermeni müziği stili ve tekniğinden net bir şeklde farklı olan eserlerin takdim etmeye çalıştık. Bu derlemede piyano eşliğinde şarkılar, “a capella” koro eserler, piyano için eserler, yaylı dörtlüler için küçük eserler ve senfonik orkestra için bir eser bulunmaktadır. Şan ve koro eserler için kullanmış olduğu şiirler Goethe, Lenau, Roquette, Storm, Sturm, Uhland ve Ambrosus gibi 19. yüzyılın tanınmış şairlerine aittir.
Bu kitapta sunulan tüm yapıtların tümünün yüksek müzik değerine sahip olduğunu idda etmekten uzak olmakla birlkte, aralarında öylelerinin de bulunduğunu belirterek, bu açıdan okurun dikkatini “An den Wassern zu Babel” başlıklı koro parçasını çekmek isterz.
Bu kitapta derlenmiş olan eserler genel olarak Gomdas'ın Berlin'de öğretim gördüğü 1896-1899 yıllarında oluşturulmuştur. Bu kitapla, Gomdas'ın Ermeni müziği stili ve tekniğinden net bir şeklde farklı olan eserlerin takdim etmeye çalıştık. Bu derlemede piyano eşliğinde şarkılar, “a capella” koro eserler, piyano için eserler, yaylı dörtlüler için küçük eserler ve senfonik orkestra için bir eser bulunmaktadır. Şan ve koro eserler için kullanmış olduğu şiirler Goethe, Lenau, Roquette, Storm, Sturm, Uhland ve Ambrosus gibi 19. yüzyılın tanınmış şairlerine aittir.
Bu kitapta sunulan tüm yapıtların tümünün yüksek müzik değerine sahip olduğunu idda etmekten uzak olmakla birlkte, aralarında öylelerinin de bulunduğunu belirterek, bu açıdan okurun dikkatini “An den Wassern zu Babel” başlıklı koro parçasını çekmek isterz.