Gönül Dağı Şiirleri

Stok Kodu:
9786056880049
Boyut:
13.50x19.50
Sayfa Sayısı:
100
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2019-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%25 indirimli
15,00
11,25
9786056880049
447902
Gönül Dağı Şiirleri
Gönül Dağı Şiirleri
11.25

“Mustafa Özbey'in ‘Gönül Dağı Şiirleri' sevi gibi, özlem gibi, yalnızlık gibi bireysel duyguları dile getirse de kitabın asıl odağını toplumsal duyarlık oluşturuyor. Aşkın aktarıldığı dizelerde bile toplumsallık, nasılsa kendini okura duyumsatıyor. Gönül bahçesi, gönül ahı, gönül dağı ve kalp yarası gibi insan tekine ait kavramların bolca kullanılması bile bu saptamayı bozmuyor.

Özbey şiiri acının, yoksulun, çaresizin, göçebenin yanında konum alıyor. İnsanın kapitale bağımlılığı, ikiyüzlü düzen, ötekileştirme, eşitsizlik, narsisizm eleştirildikten sonra etik bağlamda insan yeniden tanımlanıyor: Tutunmayı bilmek, onurlu kalmak, dik durmak ve her şeyden önemlisi vicdan sahibi olmak.

Bu şiirin doğaya, evrene, dünyaya yaklaşımı bir yandan sufiliği bir yandan animizmi anımsatıyor. O var ettiği için ilkin insanın evreni bilmesi, tanıması salık veriliyor. İnsanı doğanın bir parçası olarak gören bu anlayışta bir miktar panteizm kokusu var. Handiyse doğa tanrıyla eş görülüyor. Birlik, bütünlük doğaya içkin olduğu için onun gövdesindeki her canlı birbirine ekleniyor. Ve nihai olarak bu şiir insan değil, var olan yalnızca dünyadır.”
Dr. Bilal Öngül

“Mustafa Özbey'in ‘Gönül Dağı Şiirleri' sevi gibi, özlem gibi, yalnızlık gibi bireysel duyguları dile getirse de kitabın asıl odağını toplumsal duyarlık oluşturuyor. Aşkın aktarıldığı dizelerde bile toplumsallık, nasılsa kendini okura duyumsatıyor. Gönül bahçesi, gönül ahı, gönül dağı ve kalp yarası gibi insan tekine ait kavramların bolca kullanılması bile bu saptamayı bozmuyor.

Özbey şiiri acının, yoksulun, çaresizin, göçebenin yanında konum alıyor. İnsanın kapitale bağımlılığı, ikiyüzlü düzen, ötekileştirme, eşitsizlik, narsisizm eleştirildikten sonra etik bağlamda insan yeniden tanımlanıyor: Tutunmayı bilmek, onurlu kalmak, dik durmak ve her şeyden önemlisi vicdan sahibi olmak.

Bu şiirin doğaya, evrene, dünyaya yaklaşımı bir yandan sufiliği bir yandan animizmi anımsatıyor. O var ettiği için ilkin insanın evreni bilmesi, tanıması salık veriliyor. İnsanı doğanın bir parçası olarak gören bu anlayışta bir miktar panteizm kokusu var. Handiyse doğa tanrıyla eş görülüyor. Birlik, bütünlük doğaya içkin olduğu için onun gövdesindeki her canlı birbirine ekleniyor. Ve nihai olarak bu şiir insan değil, var olan yalnızca dünyadır.”
Dr. Bilal Öngül

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat