1943 doğumlu ABD'li sanatçı Gordon Matta-Clark üzerine Türkçe'deki bu ilk kitap, 1978'de ölümünden itibaren tüm metinlerini ve sergilerini denetleyen ‘Estate of Gordon Matta-Clark'ın direktörlüğünü üstlenen eşi Jane Crawford'un kaleme aldığı giriş yazısıyla başlıyor.
Kitapta ayrıca, Matta-Clark'ın hayattayken gerçekleştirdiği kişisel sergilerin, katıldığı toplu sergilerin, projelerinin, performanslarının, film projelerinin ‘Estate of Gordon Matta-Clark' işbirliğiyle hazırlanmış güncel bir dökümü ve 1974-1978 arasında kendisiyle yapılmış altı söyleşi yer alıyor. Bunlar sırasıyla; 1974'te gerçekleştirdiği Splitting projesinin ardından ‘Avalanche' dergisi için yapılan söyleşi, 1976'da gerçekleştirdiği Day's End projesinin ardından yapılmış iki radyo söyleşisi ve Arts Magazine'de yayınlanan bir başka söyleşi, 1977'de gerçekleştirdiği Office Baroque projesinin ardından Antwerp ‘International Cultureel Centrum'da yapılmış bir söyleşi ve son olarak, 1978'de gerçekleştirdiği Circus-Carribbean Orange projesinin ardından Chicago ‘Museum of Contemporary Art'ta yapılan söyleşi.
Arka kapak yazısı:
“Diyelim ki; yer altını, gökyüzünü ve binayı kapsayan bir ana planım var ve henüz kullanılmadı. Ya da bir binadan tüm anladığımız hatta kentsel peyzaj olarak gördüğümüz sadece bu tür bir ara bölge. Metafiziksel bir muadiline değinmek gerekirse... Bu, yeryüzü ve çok aşağıdaki kozmik bir katman arasında var olurdu. Bu durum bina için de oldukça geçerli ve bunu bir bakıma elinizdeki faydalı ve itaatkar malzeme olarak; ama bunun da ötesinde ne olabileceği ve hangi yönlendirmelerin yapılabileceği üzerine tahminler yürütmenin başlangıç noktası olarak görebilirsiniz. Ben bir binayı, var olan ve tek başına fazlasıyla güzel olan ama aynı zamanda belirli bir tür genişlemeyi talep eden ve kışkırtan bir şey olarak görüyorum.”
1943 doğumlu ABD'li sanatçı Gordon Matta-Clark üzerine Türkçe'deki bu ilk kitap, 1978'de ölümünden itibaren tüm metinlerini ve sergilerini denetleyen ‘Estate of Gordon Matta-Clark'ın direktörlüğünü üstlenen eşi Jane Crawford'un kaleme aldığı giriş yazısıyla başlıyor.
Kitapta ayrıca, Matta-Clark'ın hayattayken gerçekleştirdiği kişisel sergilerin, katıldığı toplu sergilerin, projelerinin, performanslarının, film projelerinin ‘Estate of Gordon Matta-Clark' işbirliğiyle hazırlanmış güncel bir dökümü ve 1974-1978 arasında kendisiyle yapılmış altı söyleşi yer alıyor. Bunlar sırasıyla; 1974'te gerçekleştirdiği Splitting projesinin ardından ‘Avalanche' dergisi için yapılan söyleşi, 1976'da gerçekleştirdiği Day's End projesinin ardından yapılmış iki radyo söyleşisi ve Arts Magazine'de yayınlanan bir başka söyleşi, 1977'de gerçekleştirdiği Office Baroque projesinin ardından Antwerp ‘International Cultureel Centrum'da yapılmış bir söyleşi ve son olarak, 1978'de gerçekleştirdiği Circus-Carribbean Orange projesinin ardından Chicago ‘Museum of Contemporary Art'ta yapılan söyleşi.
Arka kapak yazısı:
“Diyelim ki; yer altını, gökyüzünü ve binayı kapsayan bir ana planım var ve henüz kullanılmadı. Ya da bir binadan tüm anladığımız hatta kentsel peyzaj olarak gördüğümüz sadece bu tür bir ara bölge. Metafiziksel bir muadiline değinmek gerekirse... Bu, yeryüzü ve çok aşağıdaki kozmik bir katman arasında var olurdu. Bu durum bina için de oldukça geçerli ve bunu bir bakıma elinizdeki faydalı ve itaatkar malzeme olarak; ama bunun da ötesinde ne olabileceği ve hangi yönlendirmelerin yapılabileceği üzerine tahminler yürütmenin başlangıç noktası olarak görebilirsiniz. Ben bir binayı, var olan ve tek başına fazlasıyla güzel olan ama aynı zamanda belirli bir tür genişlemeyi talep eden ve kışkırtan bir şey olarak görüyorum.”