Mizah, tüm yaratıcı yönleriyle gerek tasarım sürecinde çözümler üretmek, gerek izleyicide olumlu bir etki bırakmak için sanat, tasarım gibi alanlarda sıklıkla kullanılmaktadır. Geçmişten günümüze farklı yöntem ve ilham kaynaklarıyla üretilen mizah içerikli eserlerde, mizahi etkiyi oluşturan unsurların neler olduğu tasarımcı kadar izleyicide de merak uyandıran bir konudur. Sanat ve tasarımda güldürücü etkinin ne olduğu, mizahi etkiyi yakalamanın bir formülünün olup olmadığı sorularının cevapları günümüzde dahi tam olarak verilememiştir. Öte yandan günümüzde tasarımcılar tarafından ortaya konulan mizah içerikli çalışmalarda hiciv, komedi, espri, şaka, ironi gibi kavramların hâlâ terminolojik olarak karmaşa içinde olduğu görülmektedir. Bu bağlamda kitabın amacı görsel iletişim tasarımı alanında mizahi tür, dil, izlek, yöntem gibi kavramları detaylı bir şekilde ele alarak bu konudaki bilgimizi arttırmaktır.
Mizah, tüm yaratıcı yönleriyle gerek tasarım sürecinde çözümler üretmek, gerek izleyicide olumlu bir etki bırakmak için sanat, tasarım gibi alanlarda sıklıkla kullanılmaktadır. Geçmişten günümüze farklı yöntem ve ilham kaynaklarıyla üretilen mizah içerikli eserlerde, mizahi etkiyi oluşturan unsurların neler olduğu tasarımcı kadar izleyicide de merak uyandıran bir konudur. Sanat ve tasarımda güldürücü etkinin ne olduğu, mizahi etkiyi yakalamanın bir formülünün olup olmadığı sorularının cevapları günümüzde dahi tam olarak verilememiştir. Öte yandan günümüzde tasarımcılar tarafından ortaya konulan mizah içerikli çalışmalarda hiciv, komedi, espri, şaka, ironi gibi kavramların hâlâ terminolojik olarak karmaşa içinde olduğu görülmektedir. Bu bağlamda kitabın amacı görsel iletişim tasarımı alanında mizahi tür, dil, izlek, yöntem gibi kavramları detaylı bir şekilde ele alarak bu konudaki bilgimizi arttırmaktır.