İtalyan Fütüristlerin müzik ve gürültü manifestoları gelenekçiliğe karşı açılan ses savaşının planını, azami akustik yıkım için kurulan makinelerle çalınan ve mevcut tüm değer sistemlerinin doğru olmadığını kanıtlamayı hedefleyen yeni bir radikal gündem oluşturmuştur. Gürültü Sanatı bunları ve diğer yazıları Türkçe'de ilk defa bir araya getirerek, modern gürültü müziğinin temellerinin aslında bir yüzyıl önceye nasıl dayandığını göstererek Fütürist düşüncenin ve onun en dayanıklı, belirgin miraslarının iç yüzünü değer biçilemez bir şekilde göstermiştir ve Fütürist resmi tamamen anlamak için gürültü sanatını anlamanın nasıl kilit noktası olduğunu açıklamıştır.
Gürültü Sanatı beş önemli Fütürist manifesto içerir: Luigi Russolo'dan Gürültülerin Sanatı ve Fütürist Gürültü Makineleri, Balilla Pratella'dan Fütürist Müzisyenler Manifestosu, Fütürist Müziğin Teknik Manifestosu ve Kuadratürün Yıkımı; ek olarak Carlo Carrà'dan ilgili duyusal manifesto Seslerin, Gürültülerin ve Kokuların Resmi; Bruno Corra'nın Renkser Müzik üzerine notları; Ferrucchio Busoni'nin öngörülü ve etkileyici yazısı Ses Sanatının Yeni bir Estetiği için Taslak; Fütürist müzik ve onun mirası hakkında tarihsel bir tanıtım; ve Fütürist müziğin ve gürültünün kronolojisi.
“Yeni, muhteşem müzikte makineler de gerekli olacak”
- Ferrucchio Busoni, 1906
“Müzik kalabalıkların, büyük endüstriyel tesislerin, trenlerin, transatlantiklerin, savaş donanmalarının, arabaların ve uçakların ruhunu temsil etmelidir. Müzikal şiirin harika merkezi temalarına makinenin alanını ve elektriğin muzaffer krallığını eklemelidir”
- Balilla Pratella, 1911
İtalyan Fütüristlerin müzik ve gürültü manifestoları gelenekçiliğe karşı açılan ses savaşının planını, azami akustik yıkım için kurulan makinelerle çalınan ve mevcut tüm değer sistemlerinin doğru olmadığını kanıtlamayı hedefleyen yeni bir radikal gündem oluşturmuştur. Gürültü Sanatı bunları ve diğer yazıları Türkçe'de ilk defa bir araya getirerek, modern gürültü müziğinin temellerinin aslında bir yüzyıl önceye nasıl dayandığını göstererek Fütürist düşüncenin ve onun en dayanıklı, belirgin miraslarının iç yüzünü değer biçilemez bir şekilde göstermiştir ve Fütürist resmi tamamen anlamak için gürültü sanatını anlamanın nasıl kilit noktası olduğunu açıklamıştır.
Gürültü Sanatı beş önemli Fütürist manifesto içerir: Luigi Russolo'dan Gürültülerin Sanatı ve Fütürist Gürültü Makineleri, Balilla Pratella'dan Fütürist Müzisyenler Manifestosu, Fütürist Müziğin Teknik Manifestosu ve Kuadratürün Yıkımı; ek olarak Carlo Carrà'dan ilgili duyusal manifesto Seslerin, Gürültülerin ve Kokuların Resmi; Bruno Corra'nın Renkser Müzik üzerine notları; Ferrucchio Busoni'nin öngörülü ve etkileyici yazısı Ses Sanatının Yeni bir Estetiği için Taslak; Fütürist müzik ve onun mirası hakkında tarihsel bir tanıtım; ve Fütürist müziğin ve gürültünün kronolojisi.
“Yeni, muhteşem müzikte makineler de gerekli olacak”
- Ferrucchio Busoni, 1906
“Müzik kalabalıkların, büyük endüstriyel tesislerin, trenlerin, transatlantiklerin, savaş donanmalarının, arabaların ve uçakların ruhunu temsil etmelidir. Müzikal şiirin harika merkezi temalarına makinenin alanını ve elektriğin muzaffer krallığını eklemelidir”
- Balilla Pratella, 1911