İslam siyaset düşüncesi üzerine araştırma yapanlar için Müslüman fertlerin bilgi anlayışını belirleyen hadis kaynaklarına kayıtsız kalmak mümkün değildir. İslamiyetin iki ana esasından birisini oluşturan sünnetin anlaşılması ve siyasete kaynaklık eden rivayetlerin muhtevasını ortaya koymak bu çalışmanın ana gayesidir. İncelediğiniz çalışmada hadis külliyatı içerisinde yer alan ve ekseriyetle siyasete dair hadislerin bulunduğu imare bölümlerinin içeriğini ortaya konulmaktadır. Eserde siyasetle alakalı rivayetleri bünyesinde barındıran ve günümüzde daha çok siyaset bilimiyle kesişen ancak siyaset bilimcilerin gereğince yararlanamadıkları hadis külliyatındaki "İmare/Yönetim" bahislerinin tespiti yapılmakta ve İslam tarihindeki siyasî olayların rivayetlere sirayet edip etmediği üç örnek üzerinden incelenmektedir. Kur'an ve sünnetin Müslümanların siyasî davranışlarında da etkin hâle gelmesi, hadislerin günümüz siyaset anlayış ve düşüncesinin ufkunu genişleterek siyasi hayatı bereketlendirmesi bu çalışmanın nihâî amacıdır.
İslam siyaset düşüncesi üzerine araştırma yapanlar için Müslüman fertlerin bilgi anlayışını belirleyen hadis kaynaklarına kayıtsız kalmak mümkün değildir. İslamiyetin iki ana esasından birisini oluşturan sünnetin anlaşılması ve siyasete kaynaklık eden rivayetlerin muhtevasını ortaya koymak bu çalışmanın ana gayesidir. İncelediğiniz çalışmada hadis külliyatı içerisinde yer alan ve ekseriyetle siyasete dair hadislerin bulunduğu imare bölümlerinin içeriğini ortaya konulmaktadır. Eserde siyasetle alakalı rivayetleri bünyesinde barındıran ve günümüzde daha çok siyaset bilimiyle kesişen ancak siyaset bilimcilerin gereğince yararlanamadıkları hadis külliyatındaki "İmare/Yönetim" bahislerinin tespiti yapılmakta ve İslam tarihindeki siyasî olayların rivayetlere sirayet edip etmediği üç örnek üzerinden incelenmektedir. Kur'an ve sünnetin Müslümanların siyasî davranışlarında da etkin hâle gelmesi, hadislerin günümüz siyaset anlayış ve düşüncesinin ufkunu genişleterek siyasi hayatı bereketlendirmesi bu çalışmanın nihâî amacıdır.