“XIV. yüzyılda İran'da yetişen ve fikirlerindeki kuvvet, görüşlerindeki özellik, hele edasındaki rintlik bakımından bütün Doğu'nun lirik seslerinden biri sayılan ve şöhretini, gün geçtikçe Doğu'dan Batı'ya yayan yüksek bir şair Hâfız… Şiirlerinin bir araya geldiği Hâfız Divanı ise Türkiye'de Gülistan ve Mesnevi'den sonra en fazla okunan metin…”
İran şiirine olduğu gibi Divan Edebiyatımıza da büyük etkileri olan Hâfız-ı Şirazî'nin şiirleri Abdülbâki Gölpınarlı'nın enfes çevirileriyle okuyucuya buluşuyor. Klasik Edebiyat ve Tasavvuf Tarihi alanında önemli bir yer sahibi Gölpınarlı, ayrıca Hâfız-ı Şirazi'nin hayatını, yaşadığı devrin özelliklerini ve sanatını ele alıyor.
Hâfız, şarap iç, rint ol, hoş tut gönlünü, yalnız başkaları gibi Kur'an'ı, isteğini elde etmek için yalan dolan tuzağı yapma!
“XIV. yüzyılda İran'da yetişen ve fikirlerindeki kuvvet, görüşlerindeki özellik, hele edasındaki rintlik bakımından bütün Doğu'nun lirik seslerinden biri sayılan ve şöhretini, gün geçtikçe Doğu'dan Batı'ya yayan yüksek bir şair Hâfız… Şiirlerinin bir araya geldiği Hâfız Divanı ise Türkiye'de Gülistan ve Mesnevi'den sonra en fazla okunan metin…”
İran şiirine olduğu gibi Divan Edebiyatımıza da büyük etkileri olan Hâfız-ı Şirazî'nin şiirleri Abdülbâki Gölpınarlı'nın enfes çevirileriyle okuyucuya buluşuyor. Klasik Edebiyat ve Tasavvuf Tarihi alanında önemli bir yer sahibi Gölpınarlı, ayrıca Hâfız-ı Şirazi'nin hayatını, yaşadığı devrin özelliklerini ve sanatını ele alıyor.
Hâfız, şarap iç, rint ol, hoş tut gönlünü, yalnız başkaları gibi Kur'an'ı, isteğini elde etmek için yalan dolan tuzağı yapma!