“Türkiye'de Resim Sanatı”, “Türkiye'de Sanatın Durumu”, “Resim Sanatımızda Kim Sanatçı?” ve “Bir Müze Eleştirisi” kitaplarımız Batı etkili resim sanatımızın 150-200 yıllık sürecinde çok çok az yeni ve kendine özgü katkılar sunabildiğini zaten açık şekilde ortaya koymuştu. Bu kitaptaki tüm olgun çıkışların sahibi Hans Hofmann, 1900-1930 arasının Münih gibi bir sanat metropolünde oluşan güçlü bir entelektüel ortamın ürünüdür; ele aldığımız ressamlarımız ise Hofmann aracılığıyla oluşan bu yöndeki bazı gelişmeleri, altını bir kere daha çiziyorum, sadece transfer etmekle meşgul olmuşlardır…
“Türkiye'de Resim Sanatı”, “Türkiye'de Sanatın Durumu”, “Resim Sanatımızda Kim Sanatçı?” ve “Bir Müze Eleştirisi” kitaplarımız Batı etkili resim sanatımızın 150-200 yıllık sürecinde çok çok az yeni ve kendine özgü katkılar sunabildiğini zaten açık şekilde ortaya koymuştu. Bu kitaptaki tüm olgun çıkışların sahibi Hans Hofmann, 1900-1930 arasının Münih gibi bir sanat metropolünde oluşan güçlü bir entelektüel ortamın ürünüdür; ele aldığımız ressamlarımız ise Hofmann aracılığıyla oluşan bu yöndeki bazı gelişmeleri, altını bir kere daha çiziyorum, sadece transfer etmekle meşgul olmuşlardır…