Yeryüzünde yaşayan insanların tümü farklı farklı huy ve yaratılışa sahiptir. Bu farklılıklar Hz. Adem ile Hz. Havva'dan beri süregelmiş, zamanla şekillenerek bir isim almıştır, iyilik ve kötülük ya da güzel ve çirkin gibi. Hayatın iki yüzüdür bu mefhumlar. İyilik ve güzelliğe ram olanlar Cenab-ı Hakk'ın insana yaratılışta verdiği en büyük nimetlerden biri olan eşrefi mahluk olmayı muhafaza etmiş, yükseldikçe yükselerek meleklerden bile üstün makama ulaşmıştır. Kötülük ve çirkinliğe ulaşanlar ise, Cenab-ı Hakk'ın belhüm edal yani hayvandan da aşağı dediği en alt tabakaya inmiştir.
Yeryüzünde yaşayan insanların tümü farklı farklı huy ve yaratılışa sahiptir. Bu farklılıklar Hz. Adem ile Hz. Havva'dan beri süregelmiş, zamanla şekillenerek bir isim almıştır, iyilik ve kötülük ya da güzel ve çirkin gibi. Hayatın iki yüzüdür bu mefhumlar. İyilik ve güzelliğe ram olanlar Cenab-ı Hakk'ın insana yaratılışta verdiği en büyük nimetlerden biri olan eşrefi mahluk olmayı muhafaza etmiş, yükseldikçe yükselerek meleklerden bile üstün makama ulaşmıştır. Kötülük ve çirkinliğe ulaşanlar ise, Cenab-ı Hakk'ın belhüm edal yani hayvandan da aşağı dediği en alt tabakaya inmiştir.