Bu kitaba “hermenötik nedir?” veya “hermenötigin anlami” gibi basliklar da verilebilirdi, çünkü bu eser her seyden önce bir zamanlar aydinlarca da pek bilinmeyen, ayni zamanda bu eserin yazarinin yorumla ve özellikle metin yorumuyla ilgilenen pek çok brans için oldukça önemli sayilabilecek bir kavrami arastirmasi sürecinde olusan yazilardan ibarettir.Bu çalisma, edebî eser teorileriyle ilgili olarak Bultmann'in kutsal metin yorum teorisinin önemine deginen özel bir projenin yazilma asamasinda ortaya çikmistir. Bu projenin olusumu sürecinde, hermenötigin gelismesi, anlami ve çerçevesi ile ilgili bazi köklü açiklamalara ihtiyaç dogmus ve bu türden açiklamalar, adeta orjinal projenin ön sarti haline gelmistir. Iste bu ön çalisma teolojik olandan ayri ve genel hermenötigin (ki aslinda Bultmann'in ve “Yeni Hermenötigin” temeli de budur) oldukça ümit verici imkanlari beni metin yorumu teorisiyle alakasi nispetinde hermenötigin teoloji öncesi formu üzerinde yogunlasmaya sevk etmistir.
Bu kitaba “hermenötik nedir?” veya “hermenötigin anlami” gibi basliklar da verilebilirdi, çünkü bu eser her seyden önce bir zamanlar aydinlarca da pek bilinmeyen, ayni zamanda bu eserin yazarinin yorumla ve özellikle metin yorumuyla ilgilenen pek çok brans için oldukça önemli sayilabilecek bir kavrami arastirmasi sürecinde olusan yazilardan ibarettir.Bu çalisma, edebî eser teorileriyle ilgili olarak Bultmann'in kutsal metin yorum teorisinin önemine deginen özel bir projenin yazilma asamasinda ortaya çikmistir. Bu projenin olusumu sürecinde, hermenötigin gelismesi, anlami ve çerçevesi ile ilgili bazi köklü açiklamalara ihtiyaç dogmus ve bu türden açiklamalar, adeta orjinal projenin ön sarti haline gelmistir. Iste bu ön çalisma teolojik olandan ayri ve genel hermenötigin (ki aslinda Bultmann'in ve “Yeni Hermenötigin” temeli de budur) oldukça ümit verici imkanlari beni metin yorumu teorisiyle alakasi nispetinde hermenötigin teoloji öncesi formu üzerinde yogunlasmaya sevk etmistir.