Hızın ve Devrimin Sanatı Fütürizm

Stok Kodu:
9789944146678
Boyut:
13.50x19.50
Sayfa Sayısı:
158
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2009-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%25 indirimli
12,04
9,03
9789944146678
375244
Hızın ve Devrimin Sanatı Fütürizm
Hızın ve Devrimin Sanatı Fütürizm
9.03

Fütüristler ortaya çıkışlarıyla, o güne kadar oluşmuş tüm toplum değerlerini yıkmayı hedeflediler. Bunu yapabilmek için de sistemin ağır aksak işleyişine karşı, hız ve hareketliliği temel öğe olarak önerdiler. Hız ve hareketlilik, yönetim biçimlerindeki otoriteye karşı ileriye, yarına özgürce taşınabilme duygusundan kaynaklanır. Zamanın gelip geçişinde, zamanla yarışmak, eskime ve yok olmaya karşı mizahi bir tepki de sayılabilir.

Fütürizm kendini açıkladıktan sonra, sadece Fransa, Almanya, İngiltere, İspanya, Portekiz, Hollanda, İsviçre gibi Avrupa ülkelerinde dikkati çekmekle kalmayıp, özellikle Çekoslavakya, Rusya, Güney Amerika'da da çok etkili oldu, kendine taraftar buldu. Fütürizmin etkili olmasında, eskiye karşı, eskinin sanat diline karşı çok açık, yalın ve sert bir dille gerçekleştirilen, eylemli karşı çıkışın önemi büyüktür.

Şair Marinetti'den sonra akımın en önemli sanatçısı olan ressam Carlo Carro; "Dinamizm ve dinamik duygu tüm sanatsal nesnelerin içinde vardır, bunu açığa çıkararak evrensel boyuta taşımalıdır. Bir bütünün, yapının görüntüsünü değiştiren ve parçalayan, hareket halindeki ışıktır." diyordu.

Carlo Carra'nın resimlerinde kendine özgü tek renk hakimdir. Genelde düşsel bir şehir ve onunla bütünleştirdiği bir yalınlık, çıplaklık göze çarpar yapıtlarında. Ateşli coşkusuyla, evrensel dinanizme duyduğu hayranlığını şu sözlerle özetliyordu: "Bütünsel resmi yapabilmek için, sarhoşların şarkı söylediği ve kustuğu gibi, sesleri, gürültüleri ve kokuları resmetmek gerekir."

- Aydın Şimşek

Fütüristler ortaya çıkışlarıyla, o güne kadar oluşmuş tüm toplum değerlerini yıkmayı hedeflediler. Bunu yapabilmek için de sistemin ağır aksak işleyişine karşı, hız ve hareketliliği temel öğe olarak önerdiler. Hız ve hareketlilik, yönetim biçimlerindeki otoriteye karşı ileriye, yarına özgürce taşınabilme duygusundan kaynaklanır. Zamanın gelip geçişinde, zamanla yarışmak, eskime ve yok olmaya karşı mizahi bir tepki de sayılabilir.

Fütürizm kendini açıkladıktan sonra, sadece Fransa, Almanya, İngiltere, İspanya, Portekiz, Hollanda, İsviçre gibi Avrupa ülkelerinde dikkati çekmekle kalmayıp, özellikle Çekoslavakya, Rusya, Güney Amerika'da da çok etkili oldu, kendine taraftar buldu. Fütürizmin etkili olmasında, eskiye karşı, eskinin sanat diline karşı çok açık, yalın ve sert bir dille gerçekleştirilen, eylemli karşı çıkışın önemi büyüktür.

Şair Marinetti'den sonra akımın en önemli sanatçısı olan ressam Carlo Carro; "Dinamizm ve dinamik duygu tüm sanatsal nesnelerin içinde vardır, bunu açığa çıkararak evrensel boyuta taşımalıdır. Bir bütünün, yapının görüntüsünü değiştiren ve parçalayan, hareket halindeki ışıktır." diyordu.

Carlo Carra'nın resimlerinde kendine özgü tek renk hakimdir. Genelde düşsel bir şehir ve onunla bütünleştirdiği bir yalınlık, çıplaklık göze çarpar yapıtlarında. Ateşli coşkusuyla, evrensel dinanizme duyduğu hayranlığını şu sözlerle özetliyordu: "Bütünsel resmi yapabilmek için, sarhoşların şarkı söylediği ve kustuğu gibi, sesleri, gürültüleri ve kokuları resmetmek gerekir."

- Aydın Şimşek

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat