Wael B. Hallaq, şüphesiz İslam hukuku araştırmalarının klasikleşmiş isimlerinden biri. İslam hukuku çalışmalarında, eleştirmek veya reddetmek için de olsa, ona uğramadan edilemiyor.
Meseleleri titiz bir araştırmaya dayanarak ortaya koyduğu çalışmaları, öncelikle, İslam hukuku alanına entelektüel katkı niteliğinde. Onun, hukuk ve ahlak ilişkisine dair vurgusu, İslam hukukunun teorik boyutunu oluşturan fıkıh usulünü her zaman gündeminde tutması, oryantalist yaklaşımları eleştirmesi, füru fıkıhla ilgili araştırmaları hukukun doğasına, felsefesine, tarihine ve dünyayı ele alış yöntemine dair çok önemli katkılarda bulundu.
İslam hukukunu ahlaki bir paradigma şeklinde tanımlayan Wael B. Hallaq'ın yıllarca süren araştırmalarından bir kesit sunan “Hukukun Ahlaki Boyutu”, hem hukuka hem hukuk teorisine karşı yaklaşımını gözler önüne seriyor. Kur'an'ın asıl üzerinde durduğu şeyin ahlak olduğunu ifade eden Hallaq, metinlerine aynı zamanda hadisler, dini hukuk, dini olmayan hukuk, hukuk düşüncesi, kıyas ve mantık baştagözden geçirmek için bir yol olarak da gören yazar, fakihleri nasıl bilgi ürettiklerini ve onların meselelerinin nasıl bizim güncel düşünce ve eylem dünyamızın da parçalarını oluşturduğunu anlatıyor.
“Hukukun Ahlaki Boyutu”, İslam hukukundaki ahlaki kaynakların kapitalizm ve modernizm kaynaklı sorunlara çözüm sunabilmesi için güçlü bir dille ifadesinin taşıdığı önemi bir kez daha hatırlatıyor.
Wael B. Hallaq, şüphesiz İslam hukuku araştırmalarının klasikleşmiş isimlerinden biri. İslam hukuku çalışmalarında, eleştirmek veya reddetmek için de olsa, ona uğramadan edilemiyor.
Meseleleri titiz bir araştırmaya dayanarak ortaya koyduğu çalışmaları, öncelikle, İslam hukuku alanına entelektüel katkı niteliğinde. Onun, hukuk ve ahlak ilişkisine dair vurgusu, İslam hukukunun teorik boyutunu oluşturan fıkıh usulünü her zaman gündeminde tutması, oryantalist yaklaşımları eleştirmesi, füru fıkıhla ilgili araştırmaları hukukun doğasına, felsefesine, tarihine ve dünyayı ele alış yöntemine dair çok önemli katkılarda bulundu.
İslam hukukunu ahlaki bir paradigma şeklinde tanımlayan Wael B. Hallaq'ın yıllarca süren araştırmalarından bir kesit sunan “Hukukun Ahlaki Boyutu”, hem hukuka hem hukuk teorisine karşı yaklaşımını gözler önüne seriyor. Kur'an'ın asıl üzerinde durduğu şeyin ahlak olduğunu ifade eden Hallaq, metinlerine aynı zamanda hadisler, dini hukuk, dini olmayan hukuk, hukuk düşüncesi, kıyas ve mantık baştagözden geçirmek için bir yol olarak da gören yazar, fakihleri nasıl bilgi ürettiklerini ve onların meselelerinin nasıl bizim güncel düşünce ve eylem dünyamızın da parçalarını oluşturduğunu anlatıyor.
“Hukukun Ahlaki Boyutu”, İslam hukukundaki ahlaki kaynakların kapitalizm ve modernizm kaynaklı sorunlara çözüm sunabilmesi için güçlü bir dille ifadesinin taşıdığı önemi bir kez daha hatırlatıyor.