Hadis inkarcılığı meselesi geçmişte olduğu kadar günümüzde de insanların zihnini meşgul etmekte, hatta birçoklarının sapıtarak yoldan çıkmalarına neden olmaktadır. Bu meseleyi geçmişte gündeme getirenler, İslam alimleri tarafından mülhidlik ve bit'atçilikle suçlamış, genelde Şia, Havaric, Cehmiyye ve Mu'tezile gibi Ehl-i Sünnet dışı fırkalara mensup kimselerdir. Onların hadisleri inkâr ederken kullandıkları yöntemlerde tam bir ittifak olmadığı gibi çoğu kez birbirleriyle çelişmişlerdir de...
Onların hadislerin kabulü ve reddi için kullandıkları tek ve vazgeçilmez kriter akıldır. Hadislerin senedlerinin ve bunları kimlerin rivayet ettiğinin hiç mi hiç önemi yoktur. Akıllarının kabulünü gerekli gördüğü hadisleri kabul etmişler, gerekli görmediklerini ise inkâr etmişlerdir. Bunu yaparken de birbirine zıt gibi görünen, ancak aslında birbirine zıt olmayan delilleri ya gerçekten anlamamışlar ya da anladıkları halde kasıtlı olarak çarpıtmışlardır.
Oysa onlar, doğru yöntemleri kullanarak bu tür sahih hadisleri doğru anlamak için biraz gayret sarf etseydiler, hakkın ve doğrunun bilgisine ulaşmaları hiç de zor olmazdı. İşte bu hadis inkârcılarının inkar ettikleri hadislerden biri de Musa aleyhi's-selam'ın Ölüm Meleği'nin (Azrâîl'in) gözünü çıkarması hadisidir. Biz bu kısa fakat özlü çalışmamızda söz konusu hadise geçmişte ve günümüzde yöneltilen eleştirileri yanıtlamaya çalıştık. Bunda kısmen de olsa başarılı olduğumuz kanaatindeyiz. Takdir okuyucunundur.
Hadis inkarcılığı meselesi geçmişte olduğu kadar günümüzde de insanların zihnini meşgul etmekte, hatta birçoklarının sapıtarak yoldan çıkmalarına neden olmaktadır. Bu meseleyi geçmişte gündeme getirenler, İslam alimleri tarafından mülhidlik ve bit'atçilikle suçlamış, genelde Şia, Havaric, Cehmiyye ve Mu'tezile gibi Ehl-i Sünnet dışı fırkalara mensup kimselerdir. Onların hadisleri inkâr ederken kullandıkları yöntemlerde tam bir ittifak olmadığı gibi çoğu kez birbirleriyle çelişmişlerdir de...
Onların hadislerin kabulü ve reddi için kullandıkları tek ve vazgeçilmez kriter akıldır. Hadislerin senedlerinin ve bunları kimlerin rivayet ettiğinin hiç mi hiç önemi yoktur. Akıllarının kabulünü gerekli gördüğü hadisleri kabul etmişler, gerekli görmediklerini ise inkâr etmişlerdir. Bunu yaparken de birbirine zıt gibi görünen, ancak aslında birbirine zıt olmayan delilleri ya gerçekten anlamamışlar ya da anladıkları halde kasıtlı olarak çarpıtmışlardır.
Oysa onlar, doğru yöntemleri kullanarak bu tür sahih hadisleri doğru anlamak için biraz gayret sarf etseydiler, hakkın ve doğrunun bilgisine ulaşmaları hiç de zor olmazdı. İşte bu hadis inkârcılarının inkar ettikleri hadislerden biri de Musa aleyhi's-selam'ın Ölüm Meleği'nin (Azrâîl'in) gözünü çıkarması hadisidir. Biz bu kısa fakat özlü çalışmamızda söz konusu hadise geçmişte ve günümüzde yöneltilen eleştirileri yanıtlamaya çalıştık. Bunda kısmen de olsa başarılı olduğumuz kanaatindeyiz. Takdir okuyucunundur.