İbn Sina'ya göre insan her şeyi bilecek donanımda olan bir varlıktır. İnsan, duyuları ve aklı sayesinde nesneler ile bilgi ilişkisi içine girer. Hangi türden olursa olsun bilginin doğruluğu için ölçüt, nesnesine olan uygunluktur. Böyle bir bilgi doğru ve gerçek inanç adını alır. Gazali'ye göre ise insan, bilkuvve alimdir. Bu bilgiyi mümkün kılan insanın varlık yapısıdır. Gazali için bilgi, yanlıştır denemeyecek olan, inanmak zorunda kalınan bilgidir.
İbn Sina'ya göre insan her şeyi bilecek donanımda olan bir varlıktır. İnsan, duyuları ve aklı sayesinde nesneler ile bilgi ilişkisi içine girer. Hangi türden olursa olsun bilginin doğruluğu için ölçüt, nesnesine olan uygunluktur. Böyle bir bilgi doğru ve gerçek inanç adını alır. Gazali'ye göre ise insan, bilkuvve alimdir. Bu bilgiyi mümkün kılan insanın varlık yapısıdır. Gazali için bilgi, yanlıştır denemeyecek olan, inanmak zorunda kalınan bilgidir.