İslâm dünyasında mûsikî ile ilgili söylenmiş pek çok söz, yazılmış pek çok eser var. Bu çalışma, İhvân-ı Safâ'nın mûsikî düşüncesini ele almaktadır. İslâm düşünce dünyasının en önemli ekollerinden biri olan İhvân-ı Safâ'nın Risâleler'i, Hermetik, Pythagorien ve Neo-Platonist düşüncelerin adeta vahy süzgecinden geçirilerek ele alındığı bir ansiklopedi niteliğini taşır ve kendilerinden sonraki düşünürlere de yüklü bir bilgi malzemesi sunar. Bu çalışma, 51 risâleden biri olan “Mûsikî Risâlesi”ni ve İhvân'ın mûsikî konusundaki düşüncelerini ihtiva etmektedir.
Çalışma üç bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde mûsikînin genel tarifleri, mûsikî konusunda İslâm dünyasındaki tartışmaların kuşbakışı görünüşü ve mûsikînin diğer ilimler arasındaki yeri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, İhvân'ın öncüleri sayılabilecek düşünürlerden ve düşünce ekollerinden, onların mûsikî anlayışlarından kısaca söz edilmekte, üçüncü bölümde ise İhvân-ı Safâ ve onun Mûsikî Risâlesi ele alınmaktadır.
İslâm dünyasında mûsikî ile ilgili söylenmiş pek çok söz, yazılmış pek çok eser var. Bu çalışma, İhvân-ı Safâ'nın mûsikî düşüncesini ele almaktadır. İslâm düşünce dünyasının en önemli ekollerinden biri olan İhvân-ı Safâ'nın Risâleler'i, Hermetik, Pythagorien ve Neo-Platonist düşüncelerin adeta vahy süzgecinden geçirilerek ele alındığı bir ansiklopedi niteliğini taşır ve kendilerinden sonraki düşünürlere de yüklü bir bilgi malzemesi sunar. Bu çalışma, 51 risâleden biri olan “Mûsikî Risâlesi”ni ve İhvân'ın mûsikî konusundaki düşüncelerini ihtiva etmektedir.
Çalışma üç bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde mûsikînin genel tarifleri, mûsikî konusunda İslâm dünyasındaki tartışmaların kuşbakışı görünüşü ve mûsikînin diğer ilimler arasındaki yeri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, İhvân'ın öncüleri sayılabilecek düşünürlerden ve düşünce ekollerinden, onların mûsikî anlayışlarından kısaca söz edilmekte, üçüncü bölümde ise İhvân-ı Safâ ve onun Mûsikî Risâlesi ele alınmaktadır.