Hayat Düsturumuzun iki başat kelimesi Kur'ân ve Kitaptır. Yani o, sürekli okunan ve yazılı olandır. Onun ilk fermanı Yaratan Rabbin adıyla oku emridir. Onun ilk âyetlerinde Oku, senin kerem sahibi Rabbin kalemle öğretendir cümlesiyle kaleme dikkat çekildiği gibi; ilk sıralarda inen sûrelerinden birinin adı da Kalem'dir.
Bu sûrenin ilk âyetinde Kaleme ve kalemle yazanların yazdıklarına yemîn edilerek kalemşörlüğün sorumluluğuna işaret edilmiştir. Aslında bu vurgular, bu dînin söylemle birlikte kitâbî olduğunun da ispatıdır. Onun için hem okuyacağız, hem yazacağız. Yazacağız ki zâyi olmasın, tahrif ve tebdile uğramasın. Okuyup ezberleyeceğiz ki satırlarda kalmasın, sadırlara işlesin. Ama nihâyetinde okur-yazar ve yaşar olacağız.
Yüce Rabbimizden bu eseri Rızasına uygun kılmasını, eserin gönüllerde kalıcı tesir bırakmasını, hocamızın sadaka-i cariye kalemine yazılmasını dilerken daha nice faydalı eserlere ve istifade eden nesillere vesile olmasını niyaz ederiz.
Hayat Düsturumuzun iki başat kelimesi Kur'ân ve Kitaptır. Yani o, sürekli okunan ve yazılı olandır. Onun ilk fermanı Yaratan Rabbin adıyla oku emridir. Onun ilk âyetlerinde Oku, senin kerem sahibi Rabbin kalemle öğretendir cümlesiyle kaleme dikkat çekildiği gibi; ilk sıralarda inen sûrelerinden birinin adı da Kalem'dir.
Bu sûrenin ilk âyetinde Kaleme ve kalemle yazanların yazdıklarına yemîn edilerek kalemşörlüğün sorumluluğuna işaret edilmiştir. Aslında bu vurgular, bu dînin söylemle birlikte kitâbî olduğunun da ispatıdır. Onun için hem okuyacağız, hem yazacağız. Yazacağız ki zâyi olmasın, tahrif ve tebdile uğramasın. Okuyup ezberleyeceğiz ki satırlarda kalmasın, sadırlara işlesin. Ama nihâyetinde okur-yazar ve yaşar olacağız.
Yüce Rabbimizden bu eseri Rızasına uygun kılmasını, eserin gönüllerde kalıcı tesir bırakmasını, hocamızın sadaka-i cariye kalemine yazılmasını dilerken daha nice faydalı eserlere ve istifade eden nesillere vesile olmasını niyaz ederiz.