Sahih rüyalar kişinin amellerinin hakikatinden ve işlerinin akıbetinden ha¬ber verir. Bundan dolayı bazı rüyalar uyarı bazı rüyalar müjde niteliğinde olur. Zira rüya, nübüvvet nurunun parçalarından ve o nurdan bâki kalandır.
Üç türlü rüya vardır; Allah Teala tarafından müjdeleyici rüyalar. Kişi¬nin duygu ve düşüncelerinden dolayı gördüğü rüyalar. Ve şeytan tarafından sı¬kıntı veren rüyalar. Bu tür rüyalar hakkında hadisi şerifte şöyle buyrulur: "Sizden biriniz hoşuna gitmeyen bir rüya görür ise onu anlatmasın hemen kalk¬sın namaz kılsın" Buhari hadis no: 7017.
Diğer bir husus ta rüya sadece bilgili, nasihat eden ve sözüne güveni¬len kimseye anlatılması gerekir. Rüyayı tabir edecek kimse rüyada bir şer gö¬rür ise veya tam olarak mahiyetini anlamamışsa ve rüya sadece gören kim¬seyi ilgilendiriyor ise "senin için hayırlı düşmanların için şerli olsun" veya " gelecek hayra ve sakınacağın şerre" delalet eder, demesi uygun olur. Rüya geneli ilgilendiriyor ise " bizim için hayırlı düşmanlarımız için şerli olsun" veya "bize gelecek hayra sakınacağımız şerre delalet eder" demeli¬dir.
Rüya tabir eden kimse Kuran'ı kerimin verdiği örneklerden, manaların¬dan ve içindeki teşbihlerden yararlanmalı, nebilerin ve hikmet sahibi kimselerin sözlerini bil¬mesi ve Rasulullah efendimizin hadisi şeriflerini öğrenmesi ve tabirinde meşhur kıssalara başvurması gerekir.
Rüyada hoşa gitmeyen bir rüya görülürse uyandığında Ayet el-KürsÎ oku¬nur. Ve sol tarafa tükürülür. Ve "gördüğüm rüyanın dinime ve dünyama geti¬receği şerden İsa'nın Musa'nın İbrahim'in ve Muhammed (aleyhimus¬selam)'ın rabbine sığınırım" denir.
Rüyada bir kimsenin avreti ve sır¬ları görülürse bunlar gizlenir ve sadece rüyanın sahibine ve yanında kimse¬nin olmadığı bir zamanda anlatılır
Sahih rüyalar kişinin amellerinin hakikatinden ve işlerinin akıbetinden ha¬ber verir. Bundan dolayı bazı rüyalar uyarı bazı rüyalar müjde niteliğinde olur. Zira rüya, nübüvvet nurunun parçalarından ve o nurdan bâki kalandır.
Üç türlü rüya vardır; Allah Teala tarafından müjdeleyici rüyalar. Kişi¬nin duygu ve düşüncelerinden dolayı gördüğü rüyalar. Ve şeytan tarafından sı¬kıntı veren rüyalar. Bu tür rüyalar hakkında hadisi şerifte şöyle buyrulur: "Sizden biriniz hoşuna gitmeyen bir rüya görür ise onu anlatmasın hemen kalk¬sın namaz kılsın" Buhari hadis no: 7017.
Diğer bir husus ta rüya sadece bilgili, nasihat eden ve sözüne güveni¬len kimseye anlatılması gerekir. Rüyayı tabir edecek kimse rüyada bir şer gö¬rür ise veya tam olarak mahiyetini anlamamışsa ve rüya sadece gören kim¬seyi ilgilendiriyor ise "senin için hayırlı düşmanların için şerli olsun" veya " gelecek hayra ve sakınacağın şerre" delalet eder, demesi uygun olur. Rüya geneli ilgilendiriyor ise " bizim için hayırlı düşmanlarımız için şerli olsun" veya "bize gelecek hayra sakınacağımız şerre delalet eder" demeli¬dir.
Rüya tabir eden kimse Kuran'ı kerimin verdiği örneklerden, manaların¬dan ve içindeki teşbihlerden yararlanmalı, nebilerin ve hikmet sahibi kimselerin sözlerini bil¬mesi ve Rasulullah efendimizin hadisi şeriflerini öğrenmesi ve tabirinde meşhur kıssalara başvurması gerekir.
Rüyada hoşa gitmeyen bir rüya görülürse uyandığında Ayet el-KürsÎ oku¬nur. Ve sol tarafa tükürülür. Ve "gördüğüm rüyanın dinime ve dünyama geti¬receği şerden İsa'nın Musa'nın İbrahim'in ve Muhammed (aleyhimus¬selam)'ın rabbine sığınırım" denir.
Rüyada bir kimsenin avreti ve sır¬ları görülürse bunlar gizlenir ve sadece rüyanın sahibine ve yanında kimse¬nin olmadığı bir zamanda anlatılır