Türkiye'deki çağdaş sanat ortamının gelişim sürecinde dönüm noktası sayılabilecek Uluslararası İstanbul Bienali'nin kuruluşuna katkıda bulunan ve ilk iki etkinliğin genel koordinatörlüğünü üstlenen küratör ve sanat eleştirmeni Beral Madra'nın İstanbul, Venedik ve Kahire Bienalleri üzerine kaleme aldığı yazıları İki Yılda Bir Sanat başlığı altında derledik.
İstanbul Bienali'nin belleği olarak da anılabilecek ilk bölümdeki metinlere, bu etkinliklere katılan çeşitli sanatçı ve küratörlerle yapılmış söyleşiler eşlik ediyor. Bu bölümün, İstanbul Bienali'nin kuruluşundan bu yana aldığı yolu görmek, bienal fikri etrafında yapılan tartışmaları ve görev alan küratörlerin yöntem farklılıklarını değerlendirmek bakımından özellikle önemli olduğunu düşünüyoruz.
İkinci bölüm, Beral Madra'nın 43. Bienal'den başlayarak bu yıl gerçekleştirilen 50. Bienal'e kadar kimi zaman sanat eleştirmeni, kimi zamansa 'Türkiye Pavyonu' küratörü olarak katıldığı Venedik Bienalleri üzerine yazdığı yazılardan oluşuyor.
İki Yılda Bir Sanat'ın son bölümü, 7. Kahire Bienali'ne konuşmacı olarak katılan Beral Madra'nın bu etkinlik hakkındaki düşünce ve gözlemlerini içeren uzun ve çok yönlü bir metinden oluşuyor.
Çağdaş sanatın son 5 yılda farklı coğrafyalarda, farklı toplumsal algı ve tepki süreçlerinde kat ettiği yolu yakından izlemek olanağı veren bu metinleri kitaplaştırmanın Türkiye sanat ortamına düşünsel boyutta ivme kazandıracağına inanıyoruz.
Türkiye'deki çağdaş sanat ortamının gelişim sürecinde dönüm noktası sayılabilecek Uluslararası İstanbul Bienali'nin kuruluşuna katkıda bulunan ve ilk iki etkinliğin genel koordinatörlüğünü üstlenen küratör ve sanat eleştirmeni Beral Madra'nın İstanbul, Venedik ve Kahire Bienalleri üzerine kaleme aldığı yazıları İki Yılda Bir Sanat başlığı altında derledik.
İstanbul Bienali'nin belleği olarak da anılabilecek ilk bölümdeki metinlere, bu etkinliklere katılan çeşitli sanatçı ve küratörlerle yapılmış söyleşiler eşlik ediyor. Bu bölümün, İstanbul Bienali'nin kuruluşundan bu yana aldığı yolu görmek, bienal fikri etrafında yapılan tartışmaları ve görev alan küratörlerin yöntem farklılıklarını değerlendirmek bakımından özellikle önemli olduğunu düşünüyoruz.
İkinci bölüm, Beral Madra'nın 43. Bienal'den başlayarak bu yıl gerçekleştirilen 50. Bienal'e kadar kimi zaman sanat eleştirmeni, kimi zamansa 'Türkiye Pavyonu' küratörü olarak katıldığı Venedik Bienalleri üzerine yazdığı yazılardan oluşuyor.
İki Yılda Bir Sanat'ın son bölümü, 7. Kahire Bienali'ne konuşmacı olarak katılan Beral Madra'nın bu etkinlik hakkındaki düşünce ve gözlemlerini içeren uzun ve çok yönlü bir metinden oluşuyor.
Çağdaş sanatın son 5 yılda farklı coğrafyalarda, farklı toplumsal algı ve tepki süreçlerinde kat ettiği yolu yakından izlemek olanağı veren bu metinleri kitaplaştırmanın Türkiye sanat ortamına düşünsel boyutta ivme kazandıracağına inanıyoruz.