Kendi totalitesinde ve sahte alternatifsizliğinde küresel kapitalizm, bir dinsel kült karakteri edindi. Para, dünyanın en iç ve derin hareket ilkesi olarak tanrının yerine geçti. Bir zamanlar dinin hakimiyet alanındaki görevler, kapitalist rekabete, aynı zamanda bakım ve şımartma sistemine geçti. Boris Groys, Jochen Hörisch, Thomas Macho, Peter Sloterdijk ve Peter Weibel gibi çağımızın beş öncü teorisyeni bu ve benzeri tezler üzerine tartışıp, çağımız kapitalist pratiğin dünya dinlerinin geleneklerine ve söylemlerine olan devamlılıklarını, işlevsel eşdeğerliklerini ifşa ederler. Akademik bir söyleşiden ziyade, şuanki "kapitalist kültür"ümüze dair çeşitli seslerden ve açılardan oluşan bir felsefi yorum ortaya koyulmuştur.
Kendi totalitesinde ve sahte alternatifsizliğinde küresel kapitalizm, bir dinsel kült karakteri edindi. Para, dünyanın en iç ve derin hareket ilkesi olarak tanrının yerine geçti. Bir zamanlar dinin hakimiyet alanındaki görevler, kapitalist rekabete, aynı zamanda bakım ve şımartma sistemine geçti. Boris Groys, Jochen Hörisch, Thomas Macho, Peter Sloterdijk ve Peter Weibel gibi çağımızın beş öncü teorisyeni bu ve benzeri tezler üzerine tartışıp, çağımız kapitalist pratiğin dünya dinlerinin geleneklerine ve söylemlerine olan devamlılıklarını, işlevsel eşdeğerliklerini ifşa ederler. Akademik bir söyleşiden ziyade, şuanki "kapitalist kültür"ümüze dair çeşitli seslerden ve açılardan oluşan bir felsefi yorum ortaya koyulmuştur.