Bu çalışmada, Türkiye'de Cumhuriyet dönemindeki Çağdaş Türk Müziği bestecilerinin üçüncü kuşağı içinde sayılan İlhan Baran'ın piyano yapıtları, tonal - modal anlayış, kuruluş, ezgisel ve armonik yapı, tartımsal özellikler, piyano yazısı ve müzikal öğeler açısından incelenmiştir. Bölüm I'de, İlhan Baran'ın biyografisi ve eserlerinin listesi bulunmaktadır. Biyografisinde, Baran'ın müzik eğitimine nerede, nasıl ve kimlerle başladığı, yurt dışı eğitiminde kiminle çalıştığı ve eserlerinde hangi yolu izlediği anlatılmıştır. Bölüm II'de, İlhan Baran'ın incelenmeye alınmış olan yapıtları, yukarıda belertilen öğeler açısından incelenmiştir. Bölüm III'de de, bu incelemelerden çıkan sonuçlar ortaya konmuştur.
Bu çalışmada, Türkiye'de Cumhuriyet dönemindeki Çağdaş Türk Müziği bestecilerinin üçüncü kuşağı içinde sayılan İlhan Baran'ın piyano yapıtları, tonal - modal anlayış, kuruluş, ezgisel ve armonik yapı, tartımsal özellikler, piyano yazısı ve müzikal öğeler açısından incelenmiştir. Bölüm I'de, İlhan Baran'ın biyografisi ve eserlerinin listesi bulunmaktadır. Biyografisinde, Baran'ın müzik eğitimine nerede, nasıl ve kimlerle başladığı, yurt dışı eğitiminde kiminle çalıştığı ve eserlerinde hangi yolu izlediği anlatılmıştır. Bölüm II'de, İlhan Baran'ın incelenmeye alınmış olan yapıtları, yukarıda belertilen öğeler açısından incelenmiştir. Bölüm III'de de, bu incelemelerden çıkan sonuçlar ortaya konmuştur.