Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmış, özellikle konu ve kahramanlarını Türk-İslam tarihinden aldığı çok sayıda hikâyesiyle milli bilincin uyanmasında son derece etkili olmuştur. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilmektedir.
Hikayenin kahramanı Ömer, kendinden memnun olmadığı gençlik yıllarının ortalarında, annesinin küçük bir çocukken başını sevgiyle okşayarak kendisini ilk sabah namazına kaldırdığını hatırlıyor ve o emsalsiz hüzün duygusunu yaşıyor.
Kitapta “İlk Namaz” hikâyesinin yanı sıra Ömer Seyfettin'in "Makul Bir Dönüş", "Dama Taşları", "Gizli Mabet", "Havyar", "Yemin", "Bir Vasiyetname", "Nokta" ve "Çanakkale'den Sonra" adlı hikâyeleri de yer alıyor.
Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmış, özellikle konu ve kahramanlarını Türk-İslam tarihinden aldığı çok sayıda hikâyesiyle milli bilincin uyanmasında son derece etkili olmuştur. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilmektedir.
Hikayenin kahramanı Ömer, kendinden memnun olmadığı gençlik yıllarının ortalarında, annesinin küçük bir çocukken başını sevgiyle okşayarak kendisini ilk sabah namazına kaldırdığını hatırlıyor ve o emsalsiz hüzün duygusunu yaşıyor.
Kitapta “İlk Namaz” hikâyesinin yanı sıra Ömer Seyfettin'in "Makul Bir Dönüş", "Dama Taşları", "Gizli Mabet", "Havyar", "Yemin", "Bir Vasiyetname", "Nokta" ve "Çanakkale'den Sonra" adlı hikâyeleri de yer alıyor.