İnci Aydın Çolak,İmge ve İmaj: Türkiye'de Resim ve Edebiyatta Ortak Dil'de Tanzimat'tan 1960 sonrasına Türkiye'deki modernleşmenin zihin yapısını resim ve edebiyat ilişkisi üzerinden inceliyor. Tanzimat döneminde kültür hayatımıza giren iki yeni tür olarak romanın ve resmin Tanzimat'tan 1960 sonrasına birbirleriyle etkileşimini ortaya koymayı amaçlayan çalışma, her dönemde sanatçıların toplandıkları ortak mekânların izini sürerek Türkiye'nin kültür hayatını haritalandırıyor. Resim ve edebiyat ilişkisini, salt toplumsal dönüşümlerin sanattaki yansıması olarak ele almak, şair ve ressamların dostluğunu ve rastlantıyı öteleyen eksik bir okuma olacaktır. Bu anlayıştan hareketle, kültür hayatını biçimlendiren disiplinlerarası ilişkileri tarihsel bir bakışla ele alanİmge ve İmaj, salt bir resim-edebiyat tarihi olmanın ötesinde, bir kültür hayatı kılavuzu niteliği taşıyor.
İnci Aydın Çolak,İmge ve İmaj: Türkiye'de Resim ve Edebiyatta Ortak Dil'de Tanzimat'tan 1960 sonrasına Türkiye'deki modernleşmenin zihin yapısını resim ve edebiyat ilişkisi üzerinden inceliyor. Tanzimat döneminde kültür hayatımıza giren iki yeni tür olarak romanın ve resmin Tanzimat'tan 1960 sonrasına birbirleriyle etkileşimini ortaya koymayı amaçlayan çalışma, her dönemde sanatçıların toplandıkları ortak mekânların izini sürerek Türkiye'nin kültür hayatını haritalandırıyor. Resim ve edebiyat ilişkisini, salt toplumsal dönüşümlerin sanattaki yansıması olarak ele almak, şair ve ressamların dostluğunu ve rastlantıyı öteleyen eksik bir okuma olacaktır. Bu anlayıştan hareketle, kültür hayatını biçimlendiren disiplinlerarası ilişkileri tarihsel bir bakışla ele alanİmge ve İmaj, salt bir resim-edebiyat tarihi olmanın ötesinde, bir kültür hayatı kılavuzu niteliği taşıyor.