Beckett sonrası dönemde İngiltere'de yazılmış ve sahnelenmiş tiyatro eserleri ve akımları kültürel, siyasal ve toplumsal işlevsellik açılarından çeşitlilik gösterir.
2000'li yıllarda "altın çağını" yaşayan Ingiliz tiyatrosunda "yeni yazın", "alternatif tiyatro" ve "akıntıya karşı oyunlar" gibi kavramlar ortaya çıkmış, tiyatroda "uluslararasılaşma" süreci yaşanmıştır.
Çalışmanın ilk bölümünde "yeni" tiyatronun tanımı, özellikleri, toplumdaki rolü, yeni eğilimler, Royal Court Tiyatrosu, inyerface ve monsteristler gibi "yeni yazın"' oluşturan öğeler tanıtılmakta; ikinci bölümde ise kendinden sonra gelen nesil için yeni bir tiyatro dili oluşturan Harold Pinter (1930 - 2008), daha sonra sırası ile Martin Crimp (1956), Moira Buffini (1965), Iskoçya tiyatro yazarı David Greig (1969- ve Irlandalı yazar Conor McPherson'ın (1971) yapıtları Britanya yeni tiyatrosuna örnek olarak incelenmektedir.
Beckett sonrası dönemde İngiltere'de yazılmış ve sahnelenmiş tiyatro eserleri ve akımları kültürel, siyasal ve toplumsal işlevsellik açılarından çeşitlilik gösterir.
2000'li yıllarda "altın çağını" yaşayan Ingiliz tiyatrosunda "yeni yazın", "alternatif tiyatro" ve "akıntıya karşı oyunlar" gibi kavramlar ortaya çıkmış, tiyatroda "uluslararasılaşma" süreci yaşanmıştır.
Çalışmanın ilk bölümünde "yeni" tiyatronun tanımı, özellikleri, toplumdaki rolü, yeni eğilimler, Royal Court Tiyatrosu, inyerface ve monsteristler gibi "yeni yazın"' oluşturan öğeler tanıtılmakta; ikinci bölümde ise kendinden sonra gelen nesil için yeni bir tiyatro dili oluşturan Harold Pinter (1930 - 2008), daha sonra sırası ile Martin Crimp (1956), Moira Buffini (1965), Iskoçya tiyatro yazarı David Greig (1969- ve Irlandalı yazar Conor McPherson'ın (1971) yapıtları Britanya yeni tiyatrosuna örnek olarak incelenmektedir.