İnsan zıt, çift tabiatlı (Ambivalence) bir mahlûktur. Hem en üstünmertebeye çıkabilecek güçtedir hem de en alt tabakalara düşecekkabiliyette... Dinin koyduğu külli gerçekler, bilimin verdiği ayrıntılıbilgilerle birleşince hayatın normal akışı sağlanır. Biz Müslümanlarinsan psikolojisi üzerinde İslâm'ın görüşünü ortaya koyabildiğimizzaman, Batının bozuk psikolojik ekolleriyle üzerimize akan nazariyelerseline karşı koyabiliriz. Bunun yanı sıra sürükleyip getirdiği ahlâkî,fikrî, sosyal ve ekonomik bozuklukların hepsinin de önüne geçebiliriz.O zaman da krizler içinde bocalayıp kıvranan beşeriyet âlemine büyükhizmetler götürmeye hak kazanırız.
Muhammed Kutub, elinizdeki eser ile ilgili olarak “Bu kitap, bütünbölümleri ve satırlarıyla insanı insanca yorumlamak için yapılmışbir çalışmanın ve harcanmış bir çabanın mahsulüdür. Bir yandanİslâm'ın psikoloji konusundaki görüşünü incelerken diğer yandanbizi konunun derinliklerine götürecek bütün psikolojik ekolleringörüşlerine başvuracağız. Bizi böyle bir sentez yapmaktan alıkoyacakhiçbir sebep yok. Ancak tabii ki ilk ve son görüş kaynağımız ve hareketnoktamız yalnız ve yalnız Kur'an-ı Azim'dir.” diyor.
İnsan zıt, çift tabiatlı (Ambivalence) bir mahlûktur. Hem en üstünmertebeye çıkabilecek güçtedir hem de en alt tabakalara düşecekkabiliyette... Dinin koyduğu külli gerçekler, bilimin verdiği ayrıntılıbilgilerle birleşince hayatın normal akışı sağlanır. Biz Müslümanlarinsan psikolojisi üzerinde İslâm'ın görüşünü ortaya koyabildiğimizzaman, Batının bozuk psikolojik ekolleriyle üzerimize akan nazariyelerseline karşı koyabiliriz. Bunun yanı sıra sürükleyip getirdiği ahlâkî,fikrî, sosyal ve ekonomik bozuklukların hepsinin de önüne geçebiliriz.O zaman da krizler içinde bocalayıp kıvranan beşeriyet âlemine büyükhizmetler götürmeye hak kazanırız.
Muhammed Kutub, elinizdeki eser ile ilgili olarak “Bu kitap, bütünbölümleri ve satırlarıyla insanı insanca yorumlamak için yapılmışbir çalışmanın ve harcanmış bir çabanın mahsulüdür. Bir yandanİslâm'ın psikoloji konusundaki görüşünü incelerken diğer yandanbizi konunun derinliklerine götürecek bütün psikolojik ekolleringörüşlerine başvuracağız. Bizi böyle bir sentez yapmaktan alıkoyacakhiçbir sebep yok. Ancak tabii ki ilk ve son görüş kaynağımız ve hareketnoktamız yalnız ve yalnız Kur'an-ı Azim'dir.” diyor.