İnsanın yaratılış gayesi Yüce Allah'a kul olmak, emr olunduğu şekilde ibadet etmektir. Bu kitapta bedeni ve kalbi ibadetler mükemmel bir şekilde işlenmiş, doyurucu bilgilerle ele alınmıştır.
Maalesef içinde yaşadığımız toplum, ,badet denince; genellikle bedenle yapılan namaz, oruç v.b. zahiri yani görünen ibadetleri anlamaktadır. Günah denince de içki içmek, kumar oynamak, faiz vb. yine görünen, zahiri günahları anlamaktadır.
Oysa sabır, tevekkül, rıza ve ihlas gibi görünmeyen kalbi (manevi, içsel) ibadetler namaz, oruç, zekat v.b. görünen bedeni ibadetler kadar önemli ve faziletlidir. Yine kin, kıskançlık, kibir, öfke, sui zan v.b. görünmeyen günahlar da büyük günahlardan sayılmıştır. Çünkü kalbi ibadetlerde samimiyet vardır, gösteriş yoktur. Zaten Cenab-ı Allah da biz kullarından kendisi için samimi ve ihlaslı bir şekilde ibadet yapılmasını istemekte ve sadece bu şekilde yapılan ibadetleri kabul buyurmaktadır.
İşte bu kitap hem bedeni hem de kalbi ibadetleri ele alarak, yapacağımız ibadetlerde ihlasın temini için her iki ibadet türünü iç içe ele almaktadır.
İnsanın yaratılış gayesi Yüce Allah'a kul olmak, emr olunduğu şekilde ibadet etmektir. Bu kitapta bedeni ve kalbi ibadetler mükemmel bir şekilde işlenmiş, doyurucu bilgilerle ele alınmıştır.
Maalesef içinde yaşadığımız toplum, ,badet denince; genellikle bedenle yapılan namaz, oruç v.b. zahiri yani görünen ibadetleri anlamaktadır. Günah denince de içki içmek, kumar oynamak, faiz vb. yine görünen, zahiri günahları anlamaktadır.
Oysa sabır, tevekkül, rıza ve ihlas gibi görünmeyen kalbi (manevi, içsel) ibadetler namaz, oruç, zekat v.b. görünen bedeni ibadetler kadar önemli ve faziletlidir. Yine kin, kıskançlık, kibir, öfke, sui zan v.b. görünmeyen günahlar da büyük günahlardan sayılmıştır. Çünkü kalbi ibadetlerde samimiyet vardır, gösteriş yoktur. Zaten Cenab-ı Allah da biz kullarından kendisi için samimi ve ihlaslı bir şekilde ibadet yapılmasını istemekte ve sadece bu şekilde yapılan ibadetleri kabul buyurmaktadır.
İşte bu kitap hem bedeni hem de kalbi ibadetleri ele alarak, yapacağımız ibadetlerde ihlasın temini için her iki ibadet türünü iç içe ele almaktadır.