Elinizdeki kitabında Hasan Oğuz, bir gayya kuyusuna dalıp öyle devasa görevleri üstlenmiş ve bunu öylesine coşkulu bir emekle yapmış ki, biz okurları da, hiç alışık olmadığımız ölçüde, “iğneyle kuyu kazar“ gibi, bir büyük “anlama / kavrama çabası“yla adeta yoğuruyor.
Hasan Oğuz, önce, bize, bir derya içinde olup da deryayı bilmeyenlere, “sınıf gerçeği“ni anlatıyor. Sınıf, toplumsal yapının, yani hayatın temel taşı. Aynı zamanda, toplumu, yapı ve süreçlerini kavramanın da temel sorunsalı ve çözümleme birimi sınıf olgusu. Oğuz'un hareket noktası buradan kaynaklanıyor. Sınıf kavramı, üretim süreçlerini, işbölümünü, toplumsal hiyerarşiyi, egemenlik yapılarını, iktidar sistemlerini, üretim, güç ve toplum ilişkilerini belirleyen asıl gerçeklik. Oradan, özgürlükler dünyasına geçişin de temel hareket noktası, yaşamın yasalarının motoru.
Haluk Gerger
Elinizdeki kitabında Hasan Oğuz, bir gayya kuyusuna dalıp öyle devasa görevleri üstlenmiş ve bunu öylesine coşkulu bir emekle yapmış ki, biz okurları da, hiç alışık olmadığımız ölçüde, “iğneyle kuyu kazar“ gibi, bir büyük “anlama / kavrama çabası“yla adeta yoğuruyor.
Hasan Oğuz, önce, bize, bir derya içinde olup da deryayı bilmeyenlere, “sınıf gerçeği“ni anlatıyor. Sınıf, toplumsal yapının, yani hayatın temel taşı. Aynı zamanda, toplumu, yapı ve süreçlerini kavramanın da temel sorunsalı ve çözümleme birimi sınıf olgusu. Oğuz'un hareket noktası buradan kaynaklanıyor. Sınıf kavramı, üretim süreçlerini, işbölümünü, toplumsal hiyerarşiyi, egemenlik yapılarını, iktidar sistemlerini, üretim, güç ve toplum ilişkilerini belirleyen asıl gerçeklik. Oradan, özgürlükler dünyasına geçişin de temel hareket noktası, yaşamın yasalarının motoru.
Haluk Gerger