Entelektüel ataleti sadece bazı siyasi olaylarla açıklamak mümkün değildir. Siyasi olaylar daha sonra gelişen sosyal ve psikolojik ortam ve tavırların birer ateşleyicisidirler. Tarihçiye düşen, bu siyasi olayların arkasına saklanmak değil, gerçekten çok teferruatlı ve dikkatli çalışma isteyen sosyolojik olayları bilimsel dayanak ve metodlarla açıklamaya çalışmaktır. Ancak böyle olursa; sağlam bir tarihselliğe sahip olmaları ve dolayısıyla içinde yaşadıkları çoğu doğru değerlendirmeleri mümkündür.
"İslami Bilim", "Bilginin İslamileştirilmesi" vb. tartışmaların yoğun olarak yaşandığı günümüzde, Kadiruddin Ahmed'in bu çalışması, bilimin kullanılmasına güzel bir örnek teşkil etmektedir.
Entelektüel ataleti sadece bazı siyasi olaylarla açıklamak mümkün değildir. Siyasi olaylar daha sonra gelişen sosyal ve psikolojik ortam ve tavırların birer ateşleyicisidirler. Tarihçiye düşen, bu siyasi olayların arkasına saklanmak değil, gerçekten çok teferruatlı ve dikkatli çalışma isteyen sosyolojik olayları bilimsel dayanak ve metodlarla açıklamaya çalışmaktır. Ancak böyle olursa; sağlam bir tarihselliğe sahip olmaları ve dolayısıyla içinde yaşadıkları çoğu doğru değerlendirmeleri mümkündür.
"İslami Bilim", "Bilginin İslamileştirilmesi" vb. tartışmaların yoğun olarak yaşandığı günümüzde, Kadiruddin Ahmed'in bu çalışması, bilimin kullanılmasına güzel bir örnek teşkil etmektedir.