"Öztürk, siyasal İslam'ın özel ajandasında belirlenen paradigmaların dışına çıktı; aynı zamanda dindar ve modern olma imkânı ile geleneksel İslam arasında sıkı bir bağ kurmak suretiyle Müslümanlara yeni bir ufuk açtı..." -EI-Ahram Weekly- 1-7 Şubat 2001
"Yaşar Nuri Öztürk, günümüz Türkiyesinin en ünlü ilahiyatçısı ve laik-reformist bir İslam'ın öncü teorisyenidir." -DieZeit- 20 Şubat 2003
"Profesör Yaşar Nuri Öztürk, destekleyenleri kadar öfkelenenleri de bulunan ünlü bir ilahiyatçıdır. Türkiye'de, Dinde Yeniden Yapılanma Hareketi'nin önderi olan bu insan, geleneksel dinî uygulamalara karşı çıktı ve bu tutumu yüzünden dinci odakların hedefi haline geldi. Kırkı aşkın eseri bulunan Öztürk'ün kitaplarından bir kısmı İngilizce, Almanca ve Farsça'ya tercüme edilmiştir. Dinde Yenilikçi Anlayıg'ın mensuplarından olan Öztürk günümüzde bu hareketin öncüsü durumundadır." Turklsh Daily News, 16 Şubat 2003
"Öztürk şöyle düşünüyor: ‘İslam dünyasına kansız ve İslam'la uyuşum içinde bir demokrasi götürmenin tek yolu, Mustafa Kemal Atatürk'ün laik Türk modelini almaktır.' Öztürk'ün görüşüne göre, Batı, Atatürk'ü İslam karşıtı göstermekle bir hata yapmıştır. Bu hatanın sonucu olarak, İslam toplumları Atatürk modelinden ürkmektedir. Öztürk, İslam'ın modern bir yorumunu savunmaktadır. Ona göre, Ortadoğu'nun gelenekleri üstüne oturan ‘Geleneksel İslam' Kur'an'da yazılı olan ve Hz. Mulıanımed tarafından öğretilen özgün İslam değildir." Rheinische Post, 19 Mart 2003
"Öztürk, siyasal İslam'ın özel ajandasında belirlenen paradigmaların dışına çıktı; aynı zamanda dindar ve modern olma imkânı ile geleneksel İslam arasında sıkı bir bağ kurmak suretiyle Müslümanlara yeni bir ufuk açtı..." -EI-Ahram Weekly- 1-7 Şubat 2001
"Yaşar Nuri Öztürk, günümüz Türkiyesinin en ünlü ilahiyatçısı ve laik-reformist bir İslam'ın öncü teorisyenidir." -DieZeit- 20 Şubat 2003
"Profesör Yaşar Nuri Öztürk, destekleyenleri kadar öfkelenenleri de bulunan ünlü bir ilahiyatçıdır. Türkiye'de, Dinde Yeniden Yapılanma Hareketi'nin önderi olan bu insan, geleneksel dinî uygulamalara karşı çıktı ve bu tutumu yüzünden dinci odakların hedefi haline geldi. Kırkı aşkın eseri bulunan Öztürk'ün kitaplarından bir kısmı İngilizce, Almanca ve Farsça'ya tercüme edilmiştir. Dinde Yenilikçi Anlayıg'ın mensuplarından olan Öztürk günümüzde bu hareketin öncüsü durumundadır." Turklsh Daily News, 16 Şubat 2003
"Öztürk şöyle düşünüyor: ‘İslam dünyasına kansız ve İslam'la uyuşum içinde bir demokrasi götürmenin tek yolu, Mustafa Kemal Atatürk'ün laik Türk modelini almaktır.' Öztürk'ün görüşüne göre, Batı, Atatürk'ü İslam karşıtı göstermekle bir hata yapmıştır. Bu hatanın sonucu olarak, İslam toplumları Atatürk modelinden ürkmektedir. Öztürk, İslam'ın modern bir yorumunu savunmaktadır. Ona göre, Ortadoğu'nun gelenekleri üstüne oturan ‘Geleneksel İslam' Kur'an'da yazılı olan ve Hz. Mulıanımed tarafından öğretilen özgün İslam değildir." Rheinische Post, 19 Mart 2003