Bu işlem için üye girişi yapmanız gerekiyor

İslamcılığın Doğuşu : Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Gelişimi

Stok Kodu:
9786054402069
Boyut:
15.50x23.50
Sayfa Sayısı:
556
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2014-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%25 indirimli
50,00
37,50
9786054402069
559432
İslamcılığın Doğuşu : Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Gelişimi
İslamcılığın Doğuşu : Osmanlı'dan Günümüze Türkiye'de Gelişimi
37.50

Din egemenlerin bir manipülasyon ve egemenlik aracı olarak kullanılmıştır ama, aynı zamanda yığınların protestosu da olabilmiştir. Engels'in anlattığı gibi Avrupa'da Thomas Münzer'in etkin olduğu isyanlarında, yoksul köylüler aristokratların şatolarının yanısıra kiliseleri de yakmaktaydılar. Bu temel işlevsel ayrıştırmayı çözümleyebilmek için de, araştırmacılar bakımından hep bir "resmi din- popüler din" ya da "din-mezhep"ayrımı yapma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Tiftikçi'nin tezi genellikle "dinciliğin" birincisi işleve hizmet ettiği ve dinin ikinci işlevini çarpıtmanın, denetim altında tutmanın bir yolu olduğu yönünde. Dinciliğin eleştirisini de bu savdan hareketle yapıyor.

Yazar, Marks'ın yolunda, dine ilişkin kaba saptamalara düşmeden, dinciliği, onun sosyal politik değişimini, işlevini, öyküsünü, dolayısıyla da, insanı, toplumu, bir büyük hayat serüvenini anlatıyor. Bilinmeyen karşısındaki korkudan ve bilinen karşısındaki umarsızlıktan kurtulmaya uzanan insani arayışın kaçınılmaz karşıtını, bu arayışı saptırma dinamiklerini ve kaynaklarını inceliyor, dinciliği de bu diyalektik içine oturtuyor Osman Tiftikçi.

Haluk Gerger

Din egemenlerin bir manipülasyon ve egemenlik aracı olarak kullanılmıştır ama, aynı zamanda yığınların protestosu da olabilmiştir. Engels'in anlattığı gibi Avrupa'da Thomas Münzer'in etkin olduğu isyanlarında, yoksul köylüler aristokratların şatolarının yanısıra kiliseleri de yakmaktaydılar. Bu temel işlevsel ayrıştırmayı çözümleyebilmek için de, araştırmacılar bakımından hep bir "resmi din- popüler din" ya da "din-mezhep"ayrımı yapma ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Tiftikçi'nin tezi genellikle "dinciliğin" birincisi işleve hizmet ettiği ve dinin ikinci işlevini çarpıtmanın, denetim altında tutmanın bir yolu olduğu yönünde. Dinciliğin eleştirisini de bu savdan hareketle yapıyor.

Yazar, Marks'ın yolunda, dine ilişkin kaba saptamalara düşmeden, dinciliği, onun sosyal politik değişimini, işlevini, öyküsünü, dolayısıyla da, insanı, toplumu, bir büyük hayat serüvenini anlatıyor. Bilinmeyen karşısındaki korkudan ve bilinen karşısındaki umarsızlıktan kurtulmaya uzanan insani arayışın kaçınılmaz karşıtını, bu arayışı saptırma dinamiklerini ve kaynaklarını inceliyor, dinciliği de bu diyalektik içine oturtuyor Osman Tiftikçi.

Haluk Gerger

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat