Tarikattaki Terbiye: Nefis terbiyesi tarikatta başlar. Zira Tarikatt aliye'ye delalet etmeyen bir kimse,nefsinitanıyıp tehlike ve tuzaklardan haberi olmaz ki onunla mücadele etsiniıslahına çalışsın. Rasülullah (S.A.V.) Efendimiz bir hadisi şeriflerinde: "Küçük cihaddan büyük cihada döndük." Buyurarak Idfirle olan cihadı küçük,nefisle olan cihadı büyük saymıştır. İnsanın kendi nefsi ile cihad etmesine "Cihadı Ekber" denilmiştir. Çünkü düşmanları en büyüğü nefıstir. Bir insanın sana yapacağı en büyük düşmanlık seni öldürmesidir. Bu ise şahâdetine vesile olduğu için,seni en yüksek mertebeye erdirir.Nefsin elinde ölürsen ebedi hayatın mahfolur. Rasülullah (SA.V.) Efendimiz başka bir hadisi şeriflerinde: Nefsin bir mümin için en büyük tehlike olduğunu haber veriyorlar ve şöyle buyuruyorlar: "En şiddetli düşman iki yanıp arasındaki nefsin'dir." (Bcyhaki) Kişi Tarikatı aliye'ye dehalet eder etmez içi alemine dönüş yapar. İç düşmanını görür, onunla mücadele ve mücadeleye .b.aşlar. En biiyük düşmanla mücadeleye girışıldiğı için Rasülullah (SA.V.) Efendimiz bir diğer hadisi şeriflerinde şöyle buyurmuşlardır: "Hakiki mücahid,nefsi emmilresi ile savaşan kimsedir." (Tirmi, i Abdullah bin Amr (radıyallahu anlı)' dan rivayet edilen bir Hadisi şeriflerinde ise şöyle buyurmuşlardır: "Mııhacir, Allah'ın yasakladığı şeylerden kaçınandır." sarih:10) Mükcrrem denilmeye lâyık olan insan,nefsini tezkiye etmiş: Güzel ahlâk sahibi olmuş; içini,dışını, işini temizleyeni şeriât hizmetinde, tarikattaki esaslara nail ve vâkıf olan insandır.
Tarikattaki Terbiye: Nefis terbiyesi tarikatta başlar. Zira Tarikatt aliye'ye delalet etmeyen bir kimse,nefsinitanıyıp tehlike ve tuzaklardan haberi olmaz ki onunla mücadele etsiniıslahına çalışsın. Rasülullah (S.A.V.) Efendimiz bir hadisi şeriflerinde: "Küçük cihaddan büyük cihada döndük." Buyurarak Idfirle olan cihadı küçük,nefisle olan cihadı büyük saymıştır. İnsanın kendi nefsi ile cihad etmesine "Cihadı Ekber" denilmiştir. Çünkü düşmanları en büyüğü nefıstir. Bir insanın sana yapacağı en büyük düşmanlık seni öldürmesidir. Bu ise şahâdetine vesile olduğu için,seni en yüksek mertebeye erdirir.Nefsin elinde ölürsen ebedi hayatın mahfolur. Rasülullah (SA.V.) Efendimiz başka bir hadisi şeriflerinde: Nefsin bir mümin için en büyük tehlike olduğunu haber veriyorlar ve şöyle buyuruyorlar: "En şiddetli düşman iki yanıp arasındaki nefsin'dir." (Bcyhaki) Kişi Tarikatı aliye'ye dehalet eder etmez içi alemine dönüş yapar. İç düşmanını görür, onunla mücadele ve mücadeleye .b.aşlar. En biiyük düşmanla mücadeleye girışıldiğı için Rasülullah (SA.V.) Efendimiz bir diğer hadisi şeriflerinde şöyle buyurmuşlardır: "Hakiki mücahid,nefsi emmilresi ile savaşan kimsedir." (Tirmi, i Abdullah bin Amr (radıyallahu anlı)' dan rivayet edilen bir Hadisi şeriflerinde ise şöyle buyurmuşlardır: "Mııhacir, Allah'ın yasakladığı şeylerden kaçınandır." sarih:10) Mükcrrem denilmeye lâyık olan insan,nefsini tezkiye etmiş: Güzel ahlâk sahibi olmuş; içini,dışını, işini temizleyeni şeriât hizmetinde, tarikattaki esaslara nail ve vâkıf olan insandır.