Şefaat terim olarak, “Allah katında mertebesi yüce birinin, bir mümin kişinin bağışlanması veya yüce mertebelere ulaşması için Allah'a yakarmasıdır.” Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaat akidesine göre şefaat haktır.
Hafızların, meleklerin, şehitlerin, evliyalar ve çocukların bu imtiyaza nail olacakları yani şefaatçi olacakları sahih rivâyetlerle sabittir. “Şefaat-i Uzma” (büyük şefaat) izni Efendimiz (s.a.v.)'e verilmiştir.
Tevessül; Allah'a yaklaşmak veya duaların kabulü için bir ibâdeti, âmeli veya takvasıyla tebarüz etmiş bir şahsı vesile kılmaktır. Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaate göre tevessül haktır ve caizdir.
Kabirleri ziyaret etmek Peygamber efendimizin tavsiyesidir. Kabirleri ziyaret; adabına uygun yapıldığı sürece makbul ve hasen'dir. Kabir ziyaretlerinin, muazzeb olan ruhlara rahmet olarak ikram edilmesi için ta'zim ve niyetiyle yapılması gerekmektedir.
Aynı şekilde Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaat akidesine göre kabir azabı da vardır ve haktır. Bu konu hakkında sabit deliller mevcuttur.
Eserde; ğayba dair ve birbirlerine müteallık olan bu dört mevzuyu, sahih kaynaklara müracaat ederek anlamaya ve anlatmaya gayret ettik.
Ve minAllahit'tevfik.
Şefaat terim olarak, “Allah katında mertebesi yüce birinin, bir mümin kişinin bağışlanması veya yüce mertebelere ulaşması için Allah'a yakarmasıdır.” Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaat akidesine göre şefaat haktır.
Hafızların, meleklerin, şehitlerin, evliyalar ve çocukların bu imtiyaza nail olacakları yani şefaatçi olacakları sahih rivâyetlerle sabittir. “Şefaat-i Uzma” (büyük şefaat) izni Efendimiz (s.a.v.)'e verilmiştir.
Tevessül; Allah'a yaklaşmak veya duaların kabulü için bir ibâdeti, âmeli veya takvasıyla tebarüz etmiş bir şahsı vesile kılmaktır. Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaate göre tevessül haktır ve caizdir.
Kabirleri ziyaret etmek Peygamber efendimizin tavsiyesidir. Kabirleri ziyaret; adabına uygun yapıldığı sürece makbul ve hasen'dir. Kabir ziyaretlerinin, muazzeb olan ruhlara rahmet olarak ikram edilmesi için ta'zim ve niyetiyle yapılması gerekmektedir.
Aynı şekilde Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaat akidesine göre kabir azabı da vardır ve haktır. Bu konu hakkında sabit deliller mevcuttur.
Eserde; ğayba dair ve birbirlerine müteallık olan bu dört mevzuyu, sahih kaynaklara müracaat ederek anlamaya ve anlatmaya gayret ettik.
Ve minAllahit'tevfik.