Elinizdeki kitap, T. Izutsu'nun İslam felsefesiyle ilgili en kapsamlı ve derinlikli çalışmasının tercümesidir. Eserin ana teması bir kavram ve gerçeklik olarak varlık (“vücud“) düşüncesi ve bu düşünce etrafında geliştirilen metafizik sistemlerin temel kaziyyeleridir. Varlık kavramının eser boyunca defaetle vurgulanması sadece yazarın bu konuda analitik bir çalışma yapma tercihinden kaynaklanan bir durum değildir. Metafizik açısından bakıldığında, “vücud“ kavramının merkeziliğinin birincil sebebi klasik İslam düşüncesinin ontoloji-merkezli bir dünya tasavvuruna sahip olmasıyla ilgilidir. Bu manada genel olarak İslam düşüncesi, Heidegger'in Batı felsefesi için dile getirdiği “varlığın unutulmasına“ ve bunun kaçınılmaz neticesi olan “metafizik sapmaya“ sahne olmamıştır. Izutsu'nun eser boyunca izlediği tahlil yöntemi, bu metafizik sapmanın İslam düşüncesinde neden vuku bulmadığının ipuçlarını vermektedir.
Elinizdeki kitap, T. Izutsu'nun İslam felsefesiyle ilgili en kapsamlı ve derinlikli çalışmasının tercümesidir. Eserin ana teması bir kavram ve gerçeklik olarak varlık (“vücud“) düşüncesi ve bu düşünce etrafında geliştirilen metafizik sistemlerin temel kaziyyeleridir. Varlık kavramının eser boyunca defaetle vurgulanması sadece yazarın bu konuda analitik bir çalışma yapma tercihinden kaynaklanan bir durum değildir. Metafizik açısından bakıldığında, “vücud“ kavramının merkeziliğinin birincil sebebi klasik İslam düşüncesinin ontoloji-merkezli bir dünya tasavvuruna sahip olmasıyla ilgilidir. Bu manada genel olarak İslam düşüncesi, Heidegger'in Batı felsefesi için dile getirdiği “varlığın unutulmasına“ ve bunun kaçınılmaz neticesi olan “metafizik sapmaya“ sahne olmamıştır. Izutsu'nun eser boyunca izlediği tahlil yöntemi, bu metafizik sapmanın İslam düşüncesinde neden vuku bulmadığının ipuçlarını vermektedir.